11 nových módních značek zaměřených na nadměrné velikosti

11 nových módních značek zaměřených na nadměrné velikosti

Módní trh je vskutku nekonečný. V roce 2017 se objevilo pár nových značek, které se zaměřují na plus-size velikosti.

V roce 2017 se několik podnikatelů přizpůsobilo potřebám zákazníků s velikostí větších rozměrů. Jejich mottem je, že nebudou ignorovat ženy o velikostech XL a více, nakonec 67 procent z nich tvoří kupní sílu ve Spojených státech. Což je kolem 20 miliard z celkového trhu v USA. Vzhledem k těmto číslům je překvapující, že se na plus-size velikosti nezaměřuje zatím více značek. A kam se pohrnou dolary více než půlky žen v Americe pro rok 2018? Pojďme se podívat. Některé značky se zaměřují vyloženě pouze na nadměrné velikosti, jiné to berou od nejmenších až po největší…

 

ALL 67

All 67 je značkou, kterou založil Jeff Cafone a odstartoval tím svou budoucnost. V podstatě náhodou koupil továrnu Craigslist, která se zaměřuje na výrobu kožených bund. „Obdržel jsem téměř jednohlasnou kolektivní zpětnou vazbu,“ odpovídá Cafone na dotaz, jak se jeho zákazníci vyjádřili k nadměrným velikostem. „Kvalitní kožený kousek větších rozměrů významně vyplňuje mezeru na trhu. Když jsem začal hlouběji zkoumat myšlenku bund ve velkých rozměrech, prošel jsem moto obchody a snažil se takové oblečení nakoupit. Byl jsem šokován tím, jak malá je nabídka. Většina značek používá falešnou kůži a levné materiály. Ty byly se špatným návrhem, výrobou a celkově šlo o nekvalitní výsledek.“ A tady se zrodila myšlenka i prvotní impulz vrhnout se do založení značky All 67. „Viděl jsem obrovskou příležitost. Jak z obchodního hlediska, tak z emocionálního. Je důležité, jak se cítíte v dobře padnoucí kožené bundě, bez ohledu na to, jakou máte konfekční velikost.“

 

Premme

Společnost Premme založily blogerky Nicolette Mason a Gabi Gregg. Tím se značka stává jednou z mála, kterou vedou ženy nosící samy nadměrné velikosti. Zkráceně Premme, plným názvem portmanteau premier, premium a femme se zaměřuje na velikosti od 38 a výše. Dámy se navíc nebojí navrhnout i korpulentním ženám krásné oblečení, například třpytivý růžový oblek, šaty s hvězdami, overaly i kostýmky. „To, co činí Premme obzvláště jedinečnou, jsou naše širší zkušenosti na tomto trhu a že nás proces tvorby ovlivnil tím, že jsme samy velikými ženami a zákaznicemi,“ řekla Mason.

 

11 Honoré

Jedním z nejbizarnějších mýtů, které obklopují ženy větších velikosti, je, že ženy, které mají větší velikost, nekupují luxusní zboží. Naštěstí zakladatelé společnosti 11 Honoré, Kathryn Retzer a Patrick Herning věděli, že tato myšlenka je špatná. Tato značka myslí na ocenění žen v jejich podstatě, s luxusem jím vlastním a bez jakýchkoliv limitů. „Přemýšleli jsme o mnoha neuvěřitelných ženách v našem životě - kamarádky, kolegyně z módního průmyslu, z rodiny a obě naše matky a viděli jsme v tom příležitost přinést tomuto spotřebiteli luxus a návrhářské střihy,“ řekl Herning.

 

Plus BKLYN

I díky značce Plus BKLYN získaly ženy další možnost, jak si fyzicky vyzkoušet, osahat a koupit oblečení od velikosti 40 a více. Obchod se nachází v Brooklynu. „Dlouhá léta jsem bojovala s tím, abych našla oblečení ve velikosti, kterou již patnáct let nosím. Z dostupných možností bylo téměř všechno pouze online nebo úplně mimo dosah. Věděla jsem, že existuje mnoho módních žen, které přemýšlí jako já, a přitom tu nebyl žádný butik ani obchod, kam by se dalo jít. Došlo mi, že ho vytvořím sama,“ řekla Alexis Krase zakladatelka značky.

 

Curvy Beach

I plavky, dokonce bikiny, chtějí ženy plus-size velikostí nosit. Těm vychází vstříc značka Curvy Beach. Značka navíc myslí i na mnoho velikostí vrchního dílu plavek, tedy od velikosti B až po J. Zakladatelka a modelka Elizabeth Taylor ve svém prvním roce získala díky svému nápadu slušný zisk. „S více než 12 miliony zhlédnutí videa z naší kampaně Rafinérie29 a následným prodejem zboží během několika minut jsme ženám nabídli něco, co hledaly, ale doposud nenašly,“ řekla Taylor.

 

Day / Won

Plus-size modelka Candice Huffine rozbila všeobecné povědomí o tom, jak má vypadat úspěšná modelka. A proto se vrhla na vytvoření sportovního oblečení pod značkou Day / Won, které dokazuje, že všechny ženy mohou cvičit. „S nově objevenou, živě se měnící láskou k běhu a vytvořením Day / Won se mi doslova prolínají mé dvě největší vášně. Velmi dobře jsem se seznámila s trhem se sportovním oblečením. Proto pro mě bylo naprosto nezbytné, přivést mou značkou k životu a zpřístupnit ji všem ženám,“ svěřila se Huffine. Day / Won navíc nabízí oblečení na zakázku, což jim dává velkou svobodu poskytnout opravdu všem ženám oblečení dle jejich představ.

 

Ashley Nell Tipton

Návrhářka Ashley Nell Tipton se vrací ke své soukromé tvorbě poté, co dva roky spolupracovala s JCPEnney. Prvotní práce s názvem „Project Runway“ má již své následovníky. Návrhářka se zaměřuje na estetiku, která je u žen s větší váhou často přehlížena. „Vytvořila jsem Ashley Nell Tipton Designs, abych posílala ženy a muže,“ vysvětluje Tipton. „Jsem sama o sobě velkou velikostí a je pro mě velmi důležité přispět k mé komunitě. Vím, jaké to je, nemít možnost vybrat si co na sebe." V roce 2018 i Tipton plánuje rozšiřování značky.

 

See Rose Go

Pokud hledáte šikovné, minimalistické, vysoce kvalitní kousky, ve větších velikostech, pak máte štěstí. Se zaměřením na kvalitu a styl mění značka See Rose Go trh. „Všechno začalo na obědě s kamarádkou, kdy jsme rozhovor zaměřily na módu,“ vysvětluje jedna ze zakladatelek Erin Cavanaugh. „Naše přítelkyně, která má velikost XXL prohlásila, že nemáme tušení, jaké to pro ni je, nakupovat oblečení. Přitom s módou pracujeme, jsme kolem oblečení denně a předpokládaly jsme, že všichni mají stejné možnosti. Tohle pro nás bylo emocionálním obratem a hovořily jsme více o zkušenostech naší kamarádky s oblékáním, módou a emocemi kolem toho. Začaly jsme oslovovat více žen, které nosí plus-size oblečení, aby nám povykládaly o svých zkušenostech a potřebách. Aby nám řekly, co jim chybí a co by chtěly. Naše kamarádka nám řekla, že chce lepší kvalitu provedení a konstrukci oblečení. A také všestrannější styl. Tehdy jsme si uvědomily, že bychom z toho mohly čerpat.“ Náhoda, nebo možná osud svedla dohromady Erin Cavanaugh a Yi Zhou, které se vrhly na plnění přání mnoha žen.

 

RWN by Rawan

Rawan Ghawi byla šéfkou módní značky Forever 21, nyní se však zaměřila na první kolekci pod názvem RWN by Rawan. Osobní zkušenosti i zkušenosti z mnoha módních značek jsou tím, co posunulo návrhářku blíže ke svému cíly. „Jsem hluboce vášnivá a rozhodla jsem se prozkoumat módu způsobem, který ještě nikdy nebyl zrealizován v nadměrných velikostech. Bylo to napínavé a nakonec toužím udělat víc,“ svěřila se Ghawi. Její oblečení zahrnuje bundy, topy pro denní nošení, boty a mnoho dalšího. Zaměřuje se na nejlepší kombinace tkanin zpracované do několika rozměrů a tvarů.

 

Alpin Butterfly

Nákup plavek funguje pro mnohé ženy jako skutečně frustrující zážitek. A tak vznikla myšlenka vytvořit první luxusní plavkovou plus size kolekci. „Co odlišuje Alpine Butterfly od ostatních značek s nadměrnými velikostmi, je touha skutečně komunikovat a porozumět našim zákazníkům," vysvětluje zakladatelka Caro. „Zjistit, co ženám vyhovuje. Zabralo nám to obrovské množství času a úsilí při vývoji každého kusu.“ Předzvěsti, že bude rok 2018 pro značku Alpin Butterfly velmi úspěšný, jdou ruku v ruce s tím, že od ledna bude tato kolekce dostupná na Nordstrom.com a maximálně začátkem března vyjde na světlo světa nejnovější kolekce.

 

Astra Signature

Někdy, když nemůžete najít to, po čem toužíte, musíte vzít věci do svých rukou. To je přesně to, co udělala bloggerka Crystal Coons z Glamu. „Vytvořila jsem Astra Signature, protože jsem cítila, že existuje značný nedostatek možností oblečení větších velikost," vysvětluje Coons. „Vždycky jsem chtěla něco strukturovaného a klasického, což mi dodávalo pocit, že mohu vlastnit jakoukoli místnost, do které jsem vstoupila. Všechno, co navrhujeme a vytváříme, pochází z módního postavení silných žen, které jsou připraveny ukázat světu to, co mohou skutečně dělat." Astra Signature se zaměřuje na oblečení velkých rozměrů pro ženy ve věku 25 až 45 let.

 

Mohlo by vás zajímat