9. ročník Harper´s Bazaar Charity opět nabídl unikátní kousky z dílny prestižních domácích i zahraničních módních návrhářů

9. ročník Harper´s Bazaar Charity opět nabídl unikátní kousky z dílny prestižních domácích i zahraničních módních návrhářů

V pondělí 24. 11. jsme se zajeli podívat za šéfredaktorkou českého Harper´s Bazaar Barbarou Nesvadbovou na unikátní charitativní akci Harper´s Bazaar Charity, snoubící pomoc potřebným, módu a zábavu.

V pondělí 24. listopadu se v centru Prahy konal již 9. ročník oblíbeného Harper´s Bazaar Charity, charitativního projektu Barbary Nesvadbové a Olgy Dvořák, který dává možnost všem milovníkům luxusní módy zakoupit stylové kousky prestižních tuzemských i zahraničních značek prakticky za zlomek původní ceny a pomoci tak mentálně hendikepovaným dětem i dospělým.

Zeptali jsme se Báry, jak se vlastně tento unikátní projekt zrodil.„Byl to původně nápad mojí kamarádky Olgy Dvořák, galeristky. Přemýšlely jsme, co uděláme za charitativní projekt a říkaly jsme si, že móda je velmi efemérní. A taková, že si člověk jeden rok něco koupí a druhý rok to nenosí, což je velká škoda. A ty věci jsou natolik drahé, že by mohly dělat radost dál. A rozhodly jsme se s pár kamarádkami, daly jsme se dohromady a udělaly jsme první projekt.“

Již dlouho očekávaná akce přitáhla především ženy, mezi nimiž nechyběla naše vynikající herečka Tereza Brodská, ale bylo tu i pár mužů, kteří nebyli jen ´nosiči´, ale skutečně se přišli poohlédnout i po něčem pro sebe. Přibližně od půl druhé se před prostory Dvorak Sec Contemporary Art Depo začala tvořit fronta.

A to co následovalo, vystihne snad jen toto: Fashion Victim! Ženy všech věkových kategorii vbíhaly do haly s přeplněnými stojany a do obřích tašek rychlostí blesku házely vše, co uviděly a tak nějak jim padlo do oka. Jednoduše šílené. Jakmile se do haly dostali všichni, nebylo tu téměř k hnutí. Naštěstí neprobíhaly žádné souboje o prvotřídní kousky, které tu byly k dispozici. V podstatě to nebylo ani možné.

Největší zájem byl o značky Yves Saint Lauren, Dior a Armani. Mezi nejluxusnější kousky bychom mohly zařadit dvoje šaty Liběny Rochové, složitě propracované šaty Táni Kovaříkové, stylové jeansy od Chanelu a sametové nebo kožené Chanel kalhoty. Za jakýsi skvost bychom označily rudý kostým Christian Dior, jež tvořil krátký kabátek, sáčko a sukně z vynikajícího materiálu, který zde vyšel na pouhých 15 tisíc.

Modely domácích módních návrhářů jako je Táňa Kovaříková (Tatiana), Kateřina Geislerová, Klára Nademlýnská a Beata Rajská nebo Helena Mertlová (Helen Mertl) začínaly již na tisícikoruně. Právě tyto návrhářky jsou jedny z žen, které darovaly své oblečení na tak ušlechtilý účel.

Mohly jste si zakoupit také kousky ze šatníku a botníku zpěvačky Báry Basikové, modelky Pavlíny Němcové, herečky a moderátorky Jitky Čvančarové, Vlaďky Erbové, Ivi Frühling, Simony Krainové a mnoho dalších. Největší část však pochází od obyčejných žen. Počínaje klientkami Harper´s Bazaaru podnikatelkami, právničkami, manažerkami až po pracující ženy s dobrým vztahem k módě a láskou k nakupování.

Již tím byla dána velká různorodost módních stylů. K dispozici byly luxusní kousky, elegantní modely, oblečení a obuv k dennímu nošení, ale i sportovní. Zastoupené zde byly značky jako Guess, MaxMara, F&F, Lindex, Pepe Jeans, Armani Jeans, Ed Hardy, Fedni, Lacoste, Michael Kors, DKNY, Viktor & Rolf, Topshop, Sportmax, Zara, Nike a mnoho, mnoho dalších.


Zeptali jsme se Báry, jaké návrháře nejraději obléká. A mezi českými návrháři u ní jednoznačně vítězí Táňa Kovaříková, která je nejen její dlouholetou kamarádkou, ale současně i kmotrou dcery Bibiany. Ze zahraničí je to značka Dolce&Gabbana, kterou obléká na večer, dále Donna Karen a dlouhé večerní od Valentina.

Na tomto projektu je krásné to, že veškeré peníze z prodeje poputují přímo do rukou nadace Etincelle a přes ni primárně mentálně hendikepovaným dětem na rehabilitační pomůcky, rehabilitační programy a sekundárně na tvorbu pracovních možností mentálně hendikepovaných klientů.

S každým rokem výtěžek z akce narůstá. Vloni Harper´s Bazaar Charity vynesl krásných 430 tisíc korun a prodalo se asi 80 % veškeré nabídky. V porovnání s letošním ročníkem se prodaly asi jen dvě třetiny, ale vyneslo to závratných 502 000 Kč!

Pokud chcete i vy přispět na pomoc hendikepovaným tím, že si vytřídíte skříň, neváhejte a přineste tyto kousky do redakce Harper´s Bazaaru, každý dar je  srdečně vítán!

Zdroj: Barbara Nesvadbová a Móda.cz

Mohlo by vás zajímat