Jsem žena, jsem kněžka
V Centru současného umění DOX se uskutečnila výstava uměleckých velkoformátových fotografií Jsem žena, jsem kněžka z charitativně-edukativního cyklu historičky Lilie Khousnoutdinové, partnerky Karla Janečka. Akce spojená s dražbou uměleckých fotografií pomohla navíc získat přes 155 tisíc Kč ve prospěch tří neziskových organizací.
Iniciátorka projektu Lilia Khousnoutdinova spolu s moderátorkou večera Olgou Lounovou, spoluautorkou projektu Michaelou Cáskovou, ambasadorkou Jitkou Čvančarovou, zakladatelkou organizace DEBRA ČR Magdou Hrudkovou a spolumoderátorem Markem Vašutem v prostorech pražského DOXu (foto Milan Vopálenský).
Za dlouhodobým projektem Jsem žena se silnou a originálně pojatou ženskou tematikou stojí historička, designérka a publicistka Lilia Khousnoutdinova s kunsthistoričkou Michaelou Cáskovou. Ukazuje ženy jako silné osobnosti. První díl s názvem Jsem žena, jsem bohyně se zaměřil na ženské archetypy a slovanskou mytologii. Druhý díl Jsem žena, jsem Evropa je plný žen, které formovaly dějiny Evropy se připravuje i jako kniha s půvabnými ilustracemi lotyšské výtvarnice Levy Ozoly v Nakladatelství Slovart.
Autorky projektu Jsem žena, jsem kněžka Lilia Khousnoutdinova a Michaela Cásková s fotografkou Ivy Morwen
Třetí díl cyklu s názvem Jsem žena, jsem kněžka se soustředí na ženy, které v evropských dějinách sehrály roli především v oblasti spirituální. Připomíná silné ženy minulých dob, které si prožily cestu plnou nezdolného odhodlání za objevením a přijetím svých ženských kvalit, jež pak následně uplatnily v oborech svého působení. I proto zahrnuje název kontroverzní slovo kněžka.
Postavy na originálních velkoformátových fotografiích ztvárnily známé osobnosti, které mají ke svým historickým předobrazům samy blízko. Za objektivem stála známá módní fotografka Ivy E. Morwen.
Hosté tak mohli na uměleckých fotoobrazech o úctyhodné velikosti obdivovat třeba zpěvačku Báru Basikovou jako Johanku z Arku, modelku Helenu Houdovou jako severskou šamanku nebo Lucii Vondráčkovou jako Boudiccu, manželku icenského krále, která podnítila povstání proti Neronově Římu. Tyto unikátní fotografie se stanou také součástí nedatovaného diáře.
Na velkolepý event, který moderovala Olga Lounová s Markem Vašutem, dorazily vedle řady oblíbených hereček a herců také známé osobnosti. Součástí programu byla i dražba uměleckých fotografií ve prospěch nadací DEBRA ČR, Nadačního fondu Slunce pro všechny a nově vzniklého Nadačního fondu Propolis 33. V příjemné atmosféře slavnostního večera se podařilo vydražit 155 333 Kč, které pomohou dobré věci. Pozornosti návštěvníků nemohly ujít ani laserové televizory Hisense s futuristickou projekční technologií zobrazování coby originální artefakty, které si s prostory galerie současného umění dobře rozumějí.
Autorky projektu s ambasadorkou a patronkou organizace DEBRA ČR Jitkou Čvančarovou
Představení hedvábného šátku od talentované designérky Andrey Vytlačilové, z jehož prodeje půjde 12% na charitativní účely projektu Jsem žena, jsem kněžka. Zakoupíte na shop.ecstatic.cz/fashion
Moderátorka večer Olga Lounová. Foto: Milan Vopálenský
Ambasadorka třetího pokračování Jsem žena, jsem kněžka Taťána Makarenko
O společnosti:
Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Je čtvrtým největším výrobcem televizorů na světě. Skupina zaměstnává více než 80 000 pracovníků téměř po celé planetě. Tato společnost působí prostřednictvím 54 zámořských obchodních společností, 16 výzkumných center a 16 výrobních závodů ve více než 130 zemích. V roce 2018 se společnost Hisense International stala 100% strategickým vlastníkem světové skupiny Gorenje Group. Tato akvizice dále posílila pozici Hisense na evropských trzích a také přinesla řadu synergií ve vývoji a výrobě, provozní efektivitě a distribuci. V České republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si postupně buduje nejen v segmentu televizorů s uhlopříčkou od 32" až do 100", vybavených patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i chladniček, praček a klimatizací. V dubnu roku 2019 převzala společnost Gorenje spol s.r.o. prodejní a marketingové aktivity značky Hisense v České a Slovenské republice s cílem představit a stabilizovat značku Hisense na těchto trzích. Hisense je oficiálním sponzorem největšího fotbalového svátku – EURO 2020. Je také oficiálním partnerem prestižního prvoligového fotbalového klubu Paris Saint-Germain a nově i oficiálním partnerem mistrovství světa ve fotbale, které se uskuteční v Kataru v roce 2022. Více informací: www.hisense.cz