Zhanna Belskaya předvedla kolekci, která sbližuje současné umění a folklór

Zhanna Belskaya předvedla kolekci, která sbližuje současné umění a folklór

Zhanna Belskaya představila svoji kolekci 

Zhanna Belskaya osobně o své kolekci My Grandmother’s Diary Designblok 2013, který probíhal v Praze ve dnech 7.-13. října, jsem se účastnila i já. Prezentovala jsem debutní kolekci „Deník mojí babičky“.Dostala jsem nabídku zúčastnit se Premier Fashion Week, který probíhá v rámci Designbloku, jako hostující návrhář z Kazachstánu. Bylo pro mě velkou ctí představit Kazachstán na takto prestižní akci designu a módy v překrásné Evropské metropoli v Praze. Jsem velice vděčná organizátorům Designbloku, protože vše bylo na špičkové úrovni. Organizace potřebná k uskutečnění módní přehlídky byla perfektní a já se mohla soustředit jen na dokončení mé tvorby a výběr hudby.

Přehlídka se uskutečnila 11. 10. 2013 v Kostele svatého Šimona a Judy v Praze. Atmosféra byla neuvěřitelně kouzelná až magická, zvuk linoucí se hudby byl umocněn tak speciální a ničím nenapodobitelnou akustikou kostela. Inspirací pro vznik této kolekce byla mongolská kultura a umělecká tvorba Matthew Barney. Základní koncept je vztah současného umění a folklóru. Je to též pojednáno jako můj protest, jako tvořícího člověka, proti nadměrnému konzumu čehokoliv, obzvlášť týká-li se to naší generace. Tato kolekce je velmi smyslná a plná mých nejintimnějších emocí. Mnohokrát jsem v průběhu tvorby plakala, vzpomínajíc na mé dětství u prarodičů, vlastní rodiče, kteří v době tvorby byli spoustu kilometrů ode mě a taky mojí mladší sestru, která vše přijímá přes hluboké emoce a která mi pomáhá rozjímat na různá témata, která mě tíží.

Co se týče technického popisu kolekce, tak jsem se od začátku věnovala výzkumu mongolských textilií, nejvíc mě zaujal Ikat. Tato technika se mi líbí, ale protože byla již použita mnohokrát, rozhodla jsem se přijít s vlastní interpretací tohoto materiálu. Použila jsem potahové tkaniny z rubové strany, kde volné nitě nejsou stříhané, a které přechází od vzoru ke vzoru, čímž tvoří motiv z lícové strany. Tento motiv volných nití mi vzdáleně připomněl Ikat. Barvy a materiály použité v kolekci jsou založeny na konceptu eklekticismu, přírodní látky jsou ve směsi se syntetickými tkaninami používanými pro technické účely. Pestré barvy změkčuje tmavě modra vlna s příměsí kašmíru. Přísné pevné plátěné košile jsou doplněné měkkými ručně vyráběnými vlněnými pletenými rukávy. Každý kus materiálu byl zakoupen v Itálii na bleších trzích, skladech a starožitnictvích. Každá látka vypraví svůj příběh. Co se týče střihu, ty jsem modelovala já a konzultovala jsem je s mistry přes historické střihy. Dlouhá studie historického mongolského kostýmu mi dala možnost se dostat do podstatné hloubky tématu. Po dosaženi tohoto bodu jsem již byla připravena rozvíjet své nové formy, které budou „next level“, nepodobající se na žádný z již existujících oděvu.

 

Zdroj obrázků: Designblok.cz

Mohlo by vás zajímat