Babyolé by Gema Romero Cervantes - koktejl španělského temperamentu a české kvality

Babyolé by Gema Romero Cervantes - koktejl španělského temperamentu a české kvality

Přinášíme vám rozhovor se španělskou návrhářkou Gema Romero Cervantes, která do svých modelů značky Bybyolé by GRC vtiskla originalitu a dětskou fantazii v souladu s módními trendy

Cesta za životním snem bývá někdy pořádně klikatá. Ví o tom své i módní návrhářka Gema Romero Cervantes, která v Čechách našla svou životní lásku, založila zde rodinu a po letech práce ve zcela jiném oboru vytvořila značku Babyolé, zaměřenou na elegantní dětské oblečení.

Z které části Španělska, Gemo, pocházíte?
Narodila jsem se v Seville, ale v šesti letech se rodiče přestěhovali do Madridu, kde jsem začala chodit do školy. Můj děda kdysi v Seville začínal s malou krejčovskou dílnou, ze které postupně vybudoval velkou prosperující oděvní firmu s obchody v několika dalších městech. Jako malá jsem za ním často chodila, prohlížela si velké role krásných látek, dívala se pod ruce šikovným švadlenám a obdivovala nové oblečení. Doma jsem si pak vše malovala a zkoušela dělat vlastní návrhy. Moje maminka byla výtvarně velmi nadaná a oblečení si většinou také sama navrhovala a nechávala šít u švadleny. Podporovala mne v mých nápadech, pomáhala hledat inspiraci a časem jsem začala svůj šatník vytvářet podle vlastních návrhů. Bavilo mne hrát si s netradičními kombinacemi barev a střihů, vytvářet nové věci odlišující se od masové nabídky v obchodech. Měla jsem díky tomu již od dětství vždy velmi zajímavé oblečení a snažila se kombinovat nekombinovatelné (smích).

Bylo tedy už od dětství jasné, čím chcete být?
Úplně jasné to nebylo, protože kromě malování jsem také milovala zvířata, takže se ve mně pralo, zda být návrhářkou nebo veterinářkou. Zvířata mám ráda dodnes, ale nakonec zvítězilo pětileté studium módního návrhářství v Centro Superior de Diseno de Moda v Madridu. Během studia jsem měla možnost vytvářet své první profesionální návrhy například na obuv či punčocháče s ručně malovanými vzory, které měly velký úspěch, účastnila jsem se několika oděvních výstav. Ke konci studia jsem v rámci programu Erasmus odjela studovat do Anglie technologii výroby a barvení látek. Na večerních seminářích anglického jazyka jsem se seznámila se sympatickým českým studentem Slávkem, který zde studoval ekonomii…

Tuším, že tohle setkání Vám hodně změnilo život.
Naprosto (smích)! Zamilovala jsem se a za dva roky, v roce 1999 jsem se již stěhovala natrvalo do Čech. Ještě před odjezdem jsem stihla ve Španělsku zrealizovat výstavu textilních návrhů a módní přehlídku, v Čechách jsem ale většinu své energie nasměrovala do vybudování a rozjetí naší společné firmy na dovoz španělských bytových doplňků a dekorací do Čech. Podnikání se skvěle rozjelo, zabíralo ale hodně času a do toho se nám narodily dcery. Móda šla tedy na řadu let stranou.

Jak se Vám povedlo naskočit zpět?
K módě mne přivedla náhoda. Byla jsem nakupovat v Zaře na Příkopech, a když slyšeli, že mluvím španělsky i česky, na místě mne vedoucí prodejny oslovila, zda bych pro tuto španělskou firmu nechtěla pracovat. Dva roky jsem tedy byla manažerkou dětského oblečení, a to mne znovu nasměrovalo do mé profese. Spolupracovala jsem také s časopisy Elle, Dítě či Vital, spolupodílela jsem se na různých módních show. Stále častěji jsem také uvažovala o vytvoření své vlastní značky a bylo mi jasné, že se zaměřím zejména na dětskou módu, protože nabídka v Čechách je oproti Španělsku zcela nesrovnatelná. Pro své dcery jsem v té době již často šila oblečení podle svých návrhů a často se mi stávalo, že maminky jejich kamarádek ve školce se ptaly, kde by je mohly koupit. Vznikl tedy koncept Babyolé, ve kterém sdílím se zákaznicemi svou radost ze života, nespoutanost, lásku k tanci, k nekonfekční módě a hlavně k dětem.

Čím se liší Vaše oblečení od běžného v obchodech?
Základem je vysoká kvalita, férová cena, malé série a zejména nápad, který běžné oblečení posune do vyšší kategorie. V Čechách je zvykem, že rodiče kupují dětem co nejpraktičtější oblečení, tj. tepláky nebo sportovní kalhoty a tričko. Snažím se jim za stejnou cenu nabídnout mnohem zajímavější elegantní oblečení, které děti milují, ale je zároveň praktické pro denní nošení. Tento koncept zůstává platný i v letošním roce, plánuji však řadu změn a novinek.

 

Můžete být konkrétnější?
Na konci minulého roku se bohužel přihodilo to, co podnikání občas provází – byla jsem potrestána za úspěch a důvěřivost. Se zajišťováním výroby oblečení podle mých návrhů mi pomáhala jedna známá. Když viděla, že Babyolé má úspěch, rozhodla se začít podnikat sama na sebe. Odešla a začala moji značku i mé návrhy prezentovat jako své. Potýkám se teď se spoustou nepříjemností, protože zákaznice i pořadatele různých výstav či veletrhů existence dvou stejných značek mate a těžko se tahle situace vysvětluje. Svou novou jarní kolekci budu proto již prezentovat jako Babyolé by GRC - Gema Romero Cervantes, tedy pod svým jménem.

V jakých barvách bude jarní kolekce? Ta loňská byla laděna černobíle.
Rok 2014 je pro mne novým začátkem a těším se na něj. Proto i nová jarní kolekce bude hýřit barvami a věřím, že přinese radost dětem i dospělým. Materiály jsem dovezla ze Španělska a oblečení šijí velice pečlivé české švadleny. Novinkou bude i řada MINI & MAXI, která nabídne identické oblečení pro holčičky a maminky a kluky a tatínky. Jedná se o malé kolekce, takže klienti mají jistotu, že na ulici nepotkají nikoho stejně oblečeného. A to za cenu běžného konfekčního oblečení!

Zdroj: babyole.cz

Mohlo by vás zajímat