Barbora Hranoš o módních doplňcích Otto Kilian: Mužů, kteří se doplňků nebojí, je u nás zatím málo

Barbora Hranoš o módních doplňcích Otto Kilian: Mužů, kteří se doplňků nebojí, je u nás zatím málo

Otto Kilian je česká značka, která nabízí limitované kolekce pánských a dámských doplňků. Stojí za ní manželský pár, Barbora a Petr Hranošovi. Ve svém portfoliu mají nejen kravaty, ale také manžetové knoflíčky, motýlky či kapesníčky do saka. Vše je vyráběno ručně se zapojením českých výrobců. Při výrobě z vysoce kvalitních látek vznikají malé série, ve kterých je každý model jedinečný.    

zdroj: archiv Otto Killian

Pokud tedy stále váháte nad vánočními dárky a chybí vám taková ta poslední věc, ta poslední maličkost, o které budete přesvědčeni, že bude tím pravým, tak se nechte inspirovat právě doplňky značky Otto Kilian.

Báro, vím, že to celé odstartovalo tím, že Váš manžel nenašel v tuzemských obchodech ty pravé doplňky. Kdyby všechno bylo tak snadné. Řeknete nám, jak dlouho to byla pouhá myšlenka, než se zrodila značka Otto Kilian a než jste vlastně prodali první věc? Jakou má dnes Vaše značka podobu? 

Od první diskuze to trvalo asi půl roku, než jsme spustili e-shop. Během 14 dní jsme ho zase zavřeli a začali od začátku. Nelíbily se nám stránky, fotky, texty... Vlastně nic nevypadalo tak, jak jsme si původně představovali. Při druhém pokusu už to šlo ale rychleji. Pomohli nám moc šikovní lidé, které jsme měli kolem sebe, za což jsme jim pořád vděční, a za dva měsíce jsme šli ven s novým e-shopem, texty i logem. První produkt jsme pak paradoxně prodali v showroomu v Barberette (gender neutral barbershop). Byl to motýlek a koupila si ho pro sebe na zkoušku jedna z dnes už věrných zákaznic. Nabízíme motýlky, kravaty, kapesníčky do saka, manžetové knoflíčky a dámské sety doplňků. Všechny produkty jsou ručně šité z kvalitních anglických látek. Každý produkt má dokonale padnoucí jméno, které podtrhuje jeho jedinečnost a všechny doplňky jsou k dostání i ve sladěných setech. Vše vyrábíme v limitovaných edicích a látky, ze kterých se doplňky vyrábí, nikdy nedokupujeme ve stejném vzoru.

zdroj: archiv Otto Kilian

Zajímá mě, jak moc experimentují čeští muži? Mám pořád pocit, že u podobných doplňků volí spíše klasiku, jak to vnímáte Vy?

Já bych asi ani neřekla klasiku, ale spíš to, že doplňky nenosí vůbec. Kravatu nebo motýlka berou jako nutné zlo. Často pak mají ve skříni jednu, dvě kravaty, kterou si berou na každou slavnostní příležitost. Pro každodenní nošení se jim většina spíše vyhýbá. Kdybychom se podívali na statistiku našeho e-shopu, jsou kupujícími půl na půl ženy a muži. Z toho mi vyplývá jediné – ženy se snaží dělat muže hezčími a mužů, kteří se doplňků nebojí, je zatím u nás málo. Když se podíváme do jiných zemí, např. Itálie, Anglie, Nizozemsko, muži jsou mnohem více odvážní a kreativnější v tom, co si oblékají. Věřím, že takový přístup k oblékání bude v čím dál větší míře k vidění i u nás. Doplněk nemusí být totiž jen motýlek nebo kravata k formálnímu obleku. Hezký kapesníček i ve sportovním saku najednou posune celý outfit úplně na jinou úroveň.

Kde čerpáte inspiraci na nové kolekce a sety, které vytváříte? Je konkrétní trh (země), kde si muži vyloženě potrpí na sladěné doplňky v o něco odvážnějších barvách a motivech?

Začínáme prvně u sebe. Manžel na mě chrlí, co všechno by chtěl nosit a sladit a vyrábět a naopak. Pak se navzájem krotíme a diskutujeme o tom, čím začneme, co bude další nový produkt. Ano, hodně mě nedávno překvapily fotky z různých afrických zemí. Tamní muži na nich se módy ani barev opravdu nebáli. Abychom ale nechodili tak daleko, tak většinou čerpáme inspiraci z Anglie, Itálie, Nizozemí. Tam se muži jednoznačně vice zajímají o to, co mají na sobě, jakým to působí dojmem, a hlavně se nebojí doplňky nosit nejen k formálnímu oblečení.

zdroj: archiv Otto Kilian

Nezapomněli jste ani na ženy. Proč neozvláštnit outfit něčím, co je typicky mužský prvek, což motýlek bezesporu je. Co jiného u Vás ještě mohou ženy najít?
Čelenky, sponky a náušnice. Vše samozřejmě ve sladěných setech. První dámská kolekce byla pryč nečekaně rychle. Nová je teď teprve ve výrobě. Zákaznice ale mohou vybírat i z kategorie pánských motýlků, ke kterým jim na přání vyrobíme náušnice nebo sponky. To nás taky vede k myšlence, že s největší pravděpodobností nebudeme doplňky rozdělovat na pánské a dámské. Proč taky? Ať si každý vybere a nosí co se mu líbí. Nemusí se přece řídit kategorií na webu.

Nosíte Vaše modely i Vy?

Ano, často si beru na schůzky nebo eventy naše doplňky. Asi bych nikdy neprodávala to, co bych sama nenosila. Myslím si, že jsou vhodné jak do práce, tak na běžné nošení. Zrovna nedávno jsem na sobě měla džíny, triko a naše náušnice a říkala jsem si, že by se mi hodil ještě opasek z našich látek. Tak uvidíme.

Aktuální situace mimo jiné také hodně ovlivnila módní průmysl. Vy jste přímo zaměřeni na lidi, kteří nosí společenské oblečení denně. Dnes se téměř všechny kanceláře přesunuly do domácího prostředí a schůzky se odehrávají přes video hovory nebo společenské akce, které se nekonají téměř vůbec. Máte v plánu rozšířit Váš sortiment a zaměřit se i na jiné doplňky? Anebo takhle - co plánujete do budoucna?

Ano, máte pravdu, situace je momentálně “jiná“, ale i na video hovory se člověk mnohdy musí upravit (a dle mého názoru by i měl). Úplně na jiný sortiment se orientovat nechceme, jsme optimisté a věříme, že se vše brzy vrátí do normálu, a že se lidé budou zase chtít hezky obléct. Sortiment budeme určitě dále rozšiřovat, ale nechceme šít to, co zrovna trh vyžaduje, jako např. roušky. Nechceme “jít s davem” a tak trochu využít situace, jenom proto, abychom prodali. Chceme módu vytvářet. Na podzim jsme měli velkou kampaň s influencery a zrovna pracujeme na nové kolekci, která bude zaměřena speciálně na svatby. Mám v hlavě také nápad na jeden upcycling project, ale o tom zatím nechci víc prozrazovat.

zdroj: archiv Otto Kilian

Mohlo by vás zajímat