Barva roku 2022 definuje další aktuální sezónu a podporuje kreativitu i sebevědomí

Barva roku 2022 definuje další aktuální sezónu a podporuje kreativitu i sebevědomí

Jako každý rok společnost Pantone vyhlásí barvu roku. Jde o konkrétní odstín, který bude symbolizovat celý nadcházející rok společensky, kulturně tak i v každodenním životě. O jakou barvu se jedná?

zdroj: pantone

Nejočekávanější novinkou z módního průmyslu je oznámení firmy Pantone Color Institute, které v následujícím roce bude udávat trendy. Tentokrát vybrali odstín modrofialové, kterou pojmenovali Very Peri. Pod číslem PANTONE 17-3938 Very Peri, fialová barva inspirovaná květinou barvínku – rostliny, které se dříve říkalo brčál.

Barva, která dodává sebevědomí

Veri Peri je modrofialová s podtónem červené. V Pantone je to podle nich nejveselejší a nejteplejší z modrých tónů, podporuje kreativitu, novotu, dodává sebevědomí a přináší sílu.

zdroj: pantone

zdroj: filofax

Je symbolem globálního ducha proměny, kterou procházíme. V době, kdy se dostáváme z intenzivního období izolace, se mění naše představy i standardy a náš fyzický a digitální život se nově spojuje.

zdroj: pantone

"Barva roku Pantone odráží to, co se odehrává v naší globální kultuře, a vyjadřuje, co lidé hledají, na co může barva odpovědět," dodává Laurie Pressmanová, viceprezidentka Pantone Color Institute.

zdroj: westwing, 549 Kč

Proces vybírání té správné barvy roku není jednoduchý. Musí se pečlivě zvážit všechny trendy a pročesat módní svět. Pantone již 23 let ovlivňuje vývoj produktů a nákupní rozhodnutí v mnoha odvětvích, včetně módy, bytového vybavení a průmyslového designu, stejně jako obalů a grafického designu různých výrobků.

zdroj: aboutyou/mango, 1299 Kč

 

zdroj: reserved, 649 Kč

"Vytvoření nové barvy poprvé v historii našeho vzdělávacího barevného programu Pantone Color of the Year odráží globální inovace a transformace, ke kterým dochází. Vzhledem k tomu, že společnost stále uznává barvy jako rozhodující formu komunikace a způsob, jak vyjádřit a ovlivnit myšlenky i emoce, zaujmout a propojit, komplexnost tohoto nového modrého odstínu s příměsí červené a fialové zdůrazňuje rozsáhlé možnosti, které před námi leží." Leatrice Eiseman, výkonná ředitelka Pantone.

zdroj: pantone

Mohlo by vás zajímat