Britské módní domy budou muset obhajovat svou „rychlou módu“ před parlamentem

Britské módní domy budou muset obhajovat svou „rychlou módu“ před parlamentem

Velká Británie se dlouhodobě potýká s problémy poškozování životního prostředí. Za značnou část z toho je bohužel zodpovědný módní průmysl, britští poslanci se proto rozhodli konat a varovat společnost před dlouhodobými dopady.

Fast fashion - masivní výroba tíží Velkou Británii

Výbor pro životní prostředí dolní komory parlamentu Spojeného království, se zabýval neobvyklým tématem – dopady módního průmyslu na životní prostředí ve Velké Británii. V době ekonomického růstu si totiž obyvatelé Velké Británie i s průměrným měsíčním příjmem mohou dovolit nákup sezónního oblečení, i přestože původní oblečení je ještě stále dobré a nositelné, ale bohužel se jedná o již prošlé módní trendy.

Módní společnosti musí nést odpovědnost

Výbor pro životní prostředí dolní komory parlamentu Spojeného království došel k usnesení, které adresovali společnostem Amazon, Asos, Boohoo, PrettyLittleThing a Misguided. Výzva obsahuje požadavky na poskytnutí informací ohledně udržitelnosti jejich počínání v módním průmyslu. Informace, které výbor požaduje se týkají například platů zaměstnanců, dodržování bezpečnostních podmínek, životnost oblečení a doplňků, které společnosti prodávají a dále konkrétní strategické kroky, které společnosti dělají, aby snížily dopad na životní prostředí. Podle britských médií tak parlament reaguje na vysoký nárůst tržeb obchodů v online prostoru. Malé obchody a manufaktury tak nejsou schopni z hlediska nákladů těmto velkovýrobcům konkurovat.

Parlament bude podporovat udržitelné obchodní strategie

Velká Británie se dlouhodobě potýká s problémem udržitelnosti. Britské firmy dosahují v průměru největších hodnot indexu ekologické stopy, kterou na okolí svou činností zanechávají. Velký podíl na tom má právě módní průmysl. „Naše poslední informace dokládají, že vzestup tržeb online prodejců je alarmující. Oblečení, které stojí často méně než 5 liber, je strategicky zacílené na prodej pro mladé zákazníky a podle našich informací bývá cena nízká proto, že i pracovníci značky bývají placeni na černo, často pod hranicí minimální mzdy. Tato masová výroba navíc způsobuje obrovské množství nerecyklovatelného odpadu. Předvoláme si zástupce těchto online prodejců, aby nám zodpověděli několik dotazů, ale v mezičase se budeme snažit podporovat udržitelné koncepční strategie pro snížení sociálních dopadů a dopadů na životní prostředí ze strany těchto a dalších společností. Chceme se ujistit, že jsou plně obeznámeny s pracovním právem a že neupřednostňují výdělek na úkor životního prostředí. Osobně se velmi těším na spolupráci," řekla na tiskové konferenci předsedkyně výboru pro životní prostředí poslankyně Mary Creaghová.

parliament.uk; businessfashion.com

Mohlo by vás zajímat