Buď božská jako Karl: zkus Lagerfeldovy rukavičky nebo límečky!

Buď božská jako Karl: zkus Lagerfeldovy rukavičky nebo límečky!

Nikdo nepochybuje o tom, že módní guru Karl Lagerfeld je geniální designér

Sbírejte značkové oblečení! To je to, k čemu nás láká například dvakrát ročně H&M se svými designérskými kolekcemi. Teď tento trik zkouší anglický značkový e-shop Net-a-porter, prodávající oblečení, obuv, kabelky a dalších módní doplňky od prestižních světových návrhářů.

Lagerfeld do toho šel, ale s kolekcí pro obyčejné smrtelníky! I když mnozí se asi zasmějete, protože bunda za 700 € představuje často vaši čistou měsíční mzdu a nejspíš ji do hadříku od Lagerfelda celou investovat nemůžete.

Karl přináší luxus pro davy – skutečně?
Přes zmíněné ceny se Lagerfeld prsí tím, že je to už podruhé, co přináší luxusní módu davu. V roce připravil designérskou kolekci pro H&M. Tehdy se to ale neobešlo bez patřičného skandálu. Lagerfeld totiž, posedlý štíhlostí poté, co sám absolvoval dietu, která dokonce nese jeho jméno, požadoval po H&M omluvu za to, že jeho návrhy prodává také ve větších velikostech, až 16, což odpovídá velikosti XL nebo číslu 48. Marketingový ředitel H&M se hájil, že od začátku byla dohoda s designérem taková, že se bude jeho kolekce prodávat ve všech běžných velikostech. Avšak Lagerfeld vehementně tvrdil, že dělá kolekce „jenom pro štíhlé lidi“. Tentokrát podruhé zaměřil Lagerfeld snahu dostat svoji módu mezi „prostý lid“. Jeho kolekce je jako reklama pro něj samotného. Je to stejné, jako pobíhat s igelitkou Tesco a tak tomuto obchodu propagaci zdarma, nebo dokonce za tu igelitku ještě krvavě zaplatit.

Své jméno Karl Lagerfeld v poslední době propůjčuje poměrně často. Vyjádřil se, že „exkluzivita je demode“. A pod tímto heslem se již kromě H&M prodal také anglickému obchodnímu domu Macy`s, francouzskému zásilkovému obchod 3suisses či luxusní sportovní značce Hogan. Jeho silueta se objevila na lahvi Coca-coly a jeho jméno nesou zapalovače i mobilní telefon. Pod svým jménem prodává parfémy i navrhuje luxusní sklo. Miliony Euro přináší Lagerfeldovi právě licencování vlastního jména.

Karlmánia začíná!
Že půjde o čistokrevní lagerfeldovinu bylo zřejmé od samého začátku. S celým uvedením kolekce byla spojená nepřehlédnutelně narcistická kampaň. Lidi byli vyzýváni, aby se zapojili do soutěže, kde mohli svůj vzled předělat tak, že se budou podobat na božského Karla. A i po uvedení kolekce soběstřednost návrháře nevyprchala. Součástí kampaně se stalo video, kde návrhář ve videu Face to Face dělá rozhovor sám ze sebou. Ale určitá forma narcizmu je pro Lagerfelta natolik typická, že nepřekvapuje. Tentokrát byl však dohnán k naprosté dokonalosti. Do své kolekce oblečení pro jaro a léto 2012, připravené pro Net-a-porter, Karl Lagerfeld zahrnul typické prvky svého oděvu: límeček, bez kterého jej téměř ani nespatříte, bezprsté kožené rukavice ve stylu cyklorukavic, které Lagerfeld nosí od dětství, kdy mu jednou jeho matka kritizovala jeho nehezké ruce a mnoho jiných typických prvků šatníku. Přes všechnu soběstřednost skrývající se za kolekcí je nutné uznat že modely jsou povedené. Na barevnost je kolekce skoupá, avšak nic jiného nelze ani čekat. Lagerfelda jinek než v černé s bílou, výjimečně v šedostříbrné, ani nevidíte. U své kolekce se ale návrhář překonal, protože se objevila například i růžová.

Kolekce Karla Lagerfelda pro Net-a-porter je složena především z černých, bílých a stříbrných kousků. Černou někdy rozjasňuje stříbřitý lesk. Jeden model Lagerfeld připravil v růžové a několik v temně bordové. Lagerfeldovo oblečení v kolekci představuje streetový dámský styl. Najdete v něm bundy, často v podobě kožených motorkářských bund, pulovry, tílka, topy, vesty, saka, sukně, kalhoty, strečové džínsy ve skinny střihu, šortky, šaty a halenky. Z doplňků obsahuje kolekce především boty a to v podobě sandálů i tenisek. Najdete zde i kabelky, tašku s Lagerfeldovým portrétem a již zmiňované límečky. V Lagerfeldovom outfitě můžete vyrazit do školy, do práce, na nákupy ale i na party.

Výhodou celé série je, že je dokonale kombinovatelná. Kdo si pořídí více kousků z kolekce, může komplexně „ zlagerfeldovatit“. Jedno sako nebo bundu dokážete obléct na různá trička, halenky či topy z kolekce. Kalhoty můžete ke stejnému vrchnímu dílu vybírat hned z několika modelů a také je střídat ze šortkami nebo sukní. Také si pod sako, vestu nebo pulovr můžete dát některé šaty z kolekce. Společenštější, formální nebo neformální vzhled redukujete u outfitů především volbou bot. Pokud si vyberete lagerfeldovy tenisky, získáte skvělý outfit pro volný čas nebo do školy. Vyšší boty patří na party. Nízké kotníkové sandály, ale i opět boty na podpatcích, si můžete vybrat k outfitu do práce, kde se sice po celý den potřebujete cítit pohodlně, ale kde se také požaduje formálnější oblečení. Takže přes všechny trochu posměšné výtky k narcis-marketingu, kterým celá kolekce Karl by Karl Lagerfeld a především její uvedení zavání, je to dokonalý balíček snadno kombinovatelných kousků, které nejspíš v mnoha ženách vyvolají chuť vykrást banku, aby si mohly pořídit hned celou sérii oděvů z legerfeldovy kolekce.

Lagerfeld vyšel z premisy, že každý potřebuje mít v šatníku bílou košili a džínsy. Dodal jim styl a vznikla Karl kolekce, která se možná dostane i do učebnic stylistů pro svoji jednoduchou a promyšlenou kombinovatelnost. „Móda je o evoluci a opozici“, říká Karl Lagerfeld Jestli bude mít Karl linie delší trvání a nebude jen jednorázovou akcí, to se uvidí. Levné značky se top značkám příliš neosvědčují. Stále nejsou dostatečně levné na to, aby si je střední třída kupoval tak masově, jako oblečení klasických módních řetězců. Navíc jsou jako stvořené k tomu, aby se na ně vrhli čínští padělatelé značek. I to je možná důvod, proč letos končí značka D&G, což je levnější řada značky Dolce&Gabbana. Jednoznačně půjde o jednu z nejprodávanějších značek světa, avšak poměr pravých produktů značky D&G ve srovnání s množstvím falzifikátů se jednoznačně a zcela výrazně kloní na stranu fake.

Kolekce Karla Lagerfelda se prodává pod názvem značky Karl od 25. ledna. 2012 pouze prostřednictvím online obchodu Net-a-porter. Ten patří do švýcarské skupiny Richemont. Na konci února se kolekce objeví také na stránkách Karla Lagerfelda KarlLagerfeld.com. Na podzim ji návrhář plánuje rozšířit o pánskou část kolekce.

Net-a-porter se podařilo vrhnou na trh zajímavou globální kolekci, která ke svému prodeji již nepotřebuje žádné kamenné obchody. Je to kolekce pro mladé ženy, pro které je vybírat si svůj šatník přes internet naprosto přirozené. Netráví svůj čas ve zkušebních kabinkách, ale obsah svého šatníku sestavují přímo ve svých počítačích nebo tabletech. A to je další věc, kterou se Lagerfeldova kolekce stala skutečně průkopnickou.

 

Zdroj obrázků: Net-a-porter.com, Google.com, internet

Mohlo by vás zajímat