Budoucnost přináší oblečení šité na míru bez standardizovaných velikostí

Budoucnost přináší oblečení šité na míru bez standardizovaných velikostí

Není snad již nikdo, kdo by neuvažoval nad konkrétními potřebami svých zákazníků. Tyto značky však myslí ještě o krok dál…

Přizpůsobitelnější obsah našich skříní je asi úžasnou představou. V tuto chvíli už to ani není žádné sci-fi. Ve světě jsou značky, které se rozhodly módní průmysl posunout blíže k udržitelnějším a inkluzivnějším postupům. Spotřebitelé tak nebudou muset zápasit s frustrujícími standardy v jednotlivých velikostech, systémech a následných nákupech na jedno použití.

Co si představit pod touto myšlenkou?

Značky chtějí zavést obchodní model na míru zákazníkům, tedy přizpůsobit se jednotlivým velikostem zákazníka, typům těla a v některých případech i zohlednit preference různých stylů. Poptávka na toto téma v posledních rocích velmi vzrostla, a tak se i za poslední rok leccos změnilo. Přibyly značky, které myslí stejným způsobem.

Jak získat údaje klientů?

Každá značka má svůj přístup. Například značky Zozo a Red Thread používají mobilní technologii k třírozměrnému skenování těla člověka pro získání přesných rozměrů a mír, zatímco značky jako Olivia Rose The Label po zákazníkovi žádá, aby si připravil své oblečení a dále zohlední individuální měření a estetiku každého člověka. Je to vlastně velká věda, ale přináší společnostem nemalé zisky a dále také nižší skladové zásoby.

Posun do budoucnosti

„Je to neuvěřitelná doba, kdy máme obrovskou perzonalizaci v kategoriích, jako je krása a hudba, ale naše oblečení se stále vyrábí ve standardních velikostech,“ říká Ray Li, generální ředitel společnosti Sene, která vznikla v Los Angeles skupinou módních, technických a značkových odborníků. V roce 2017 Li a jeho partner Mark Zheng spustili Sene s touhou zastavit módní průmysl s čtvrtletními kolekcemi na zakázku a moderními styly, od XXL trička za 65 dolarů až po krátký trenčkotový plášť za 695 dolarů.

Zkoušení z pohodlí domova

Zákazníci mohou používat Sene Home Fitting Box a vyzkoušet si tři různé styly po dobu pěti dnů, tedy včetně virtuálního fittingu přes video chat, z pohodlí domova a domluvit si tak delší nohavice, rukávy nebo širší pas, oproti standardním velikostem, které udávají vaši postavu.

Značky, které se vydaly tímto směrem jsou v nepřetržitém cyklu navrhování, prototypování a testování skutečných žen, které se jim zatím vrací se stále vyššími obraty. Tato myšlenka navíc řeší kromě výrobního procesu i módní problém s odpady. A proto se nám líbí dvojnásob.

 

instagram.com/sene, red thread, oliviarosethelabel, hemster, eshakti

Mohlo by vás zajímat