Budoucnost přináší oblečení šité na míru bez standardizovaných velikostí
Není snad již nikdo, kdo by neuvažoval nad konkrétními potřebami svých zákazníků. Tyto značky však myslí ještě o krok dál…
Přizpůsobitelnější obsah našich skříní je asi úžasnou představou. V tuto chvíli už to ani není žádné sci-fi. Ve světě jsou značky, které se rozhodly módní průmysl posunout blíže k udržitelnějším a inkluzivnějším postupům. Spotřebitelé tak nebudou muset zápasit s frustrujícími standardy v jednotlivých velikostech, systémech a následných nákupech na jedno použití.
Co si představit pod touto myšlenkou?
Značky chtějí zavést obchodní model na míru zákazníkům, tedy přizpůsobit se jednotlivým velikostem zákazníka, typům těla a v některých případech i zohlednit preference různých stylů. Poptávka na toto téma v posledních rocích velmi vzrostla, a tak se i za poslední rok leccos změnilo. Přibyly značky, které myslí stejným způsobem.
Jak získat údaje klientů?
Každá značka má svůj přístup. Například značky Zozo a Red Thread používají mobilní technologii k třírozměrnému skenování těla člověka pro získání přesných rozměrů a mír, zatímco značky jako Olivia Rose The Label po zákazníkovi žádá, aby si připravil své oblečení a dále zohlední individuální měření a estetiku každého člověka. Je to vlastně velká věda, ale přináší společnostem nemalé zisky a dále také nižší skladové zásoby.
Posun do budoucnosti
„Je to neuvěřitelná doba, kdy máme obrovskou perzonalizaci v kategoriích, jako je krása a hudba, ale naše oblečení se stále vyrábí ve standardních velikostech,“ říká Ray Li, generální ředitel společnosti Sene, která vznikla v Los Angeles skupinou módních, technických a značkových odborníků. V roce 2017 Li a jeho partner Mark Zheng spustili Sene s touhou zastavit módní průmysl s čtvrtletními kolekcemi na zakázku a moderními styly, od XXL trička za 65 dolarů až po krátký trenčkotový plášť za 695 dolarů.
Zkoušení z pohodlí domova
Zákazníci mohou používat Sene Home Fitting Box a vyzkoušet si tři různé styly po dobu pěti dnů, tedy včetně virtuálního fittingu přes video chat, z pohodlí domova a domluvit si tak delší nohavice, rukávy nebo širší pas, oproti standardním velikostem, které udávají vaši postavu.
Značky, které se vydaly tímto směrem jsou v nepřetržitém cyklu navrhování, prototypování a testování skutečných žen, které se jim zatím vrací se stále vyššími obraty. Tato myšlenka navíc řeší kromě výrobního procesu i módní problém s odpady. A proto se nám líbí dvojnásob.
instagram.com/sene, red thread, oliviarosethelabel, hemster, eshakti