Chanel Haute Couture jaro 2017 plná peří a zrcadlového efektu
Zdá se, že snaha Karla Lagerfelda vytvořit pokaždé něco výjimečného, musí jednou konečně skončit neúspěchem. Na jaře 2017 to ale ještě nebude.
"Chtěl jsem vytvořit něco dokonalého a čistého. Zároveň musím podotknout, že jsem propadl peří," řekl ke své jarní Haute Couture kolekci Karl Lagerfeld. Hodí se uznání, že se návrháři opravdu podařilo odprezentovat necelých sedmdesát modelů, z nichž většina byla podstatně jednodušší než obvykle a looky působily čistým a uhlazeným dojmem. Nesetkali jsme se s žádným extravagantním prostředím, kolekce byla představena mezi zrcadlovým bludištěm. Nepřišlo ani přehnané jednotící téma, ani opulentní modely se zbytečně velkým množstvím detailů a doplňků.
Na začátku vložila značka Chanel do hry své signifikantní kostýmky - pouzdrově střižená sukně těsně nad kolena se vždy shodovala a jemně se lišily pouze vrchní části. Drobné niance spočívaly v rozdílném střihu límečku nebo ozdobných kapes. Ve všech modelech byl použit stejně kvalitní tvíd, na nohou měly modelky obuty stříbrné lodičky na jehlovém podpatku a jeden kotník zdobil decentní perlový náramek. To by se asi Coco zamlouvalo. Vlasy byly precizně uhlazeny do drdolů na týlu a občas překryty drobným kloboučkem ve stejném odstínu jako zbytek outfitu.
Později se modely z denní módy, nebo módy určené spíše usedlejším noblesním dámám, přemístily do večerní atmosféry. Tam nastal okamžik, pro Lagerfeldovu posedlost peřím. Na scénu se dostaly krinolínové sukně, které doplňoval na spodním lemu užším či širším pruhem bílého či světle šedého peří. Objevila se taktéž černá krajka přes šaty bez ramínek se širokou sukní a černým páskem, hluboké véčové výstřihy z materiálů pošitými stříbrným třpytem a v pase převázané širokými retro stříbrnými pásky. Na úplný závěr celé show přišla modelka v nadýchaném světle růžovém modelu vytvořeného za pomocí stovek volánků. Nebyla by to ta správná Haute Couture, kdyby neobsahovala trochu bláznovství...
vogue.com