Chanel vyvrátil drby o úpadku značky, tržby překročily 11 miliard dolarů

Chanel vyvrátil drby o úpadku značky, tržby překročily 11 miliard dolarů

Před 2 týdny značka Chanel rozpustila veškeré pověry o úpadku této francouzské značky. Tržby za minulý rok dosáhly 11 miliard dolarů a stále stoupají. Značka se těší i nadále velké prosperitě a návrháři se snaží, aby odkaz jejich boha žil stále.

Message je jasná

Lidé v businessu i mimo ni ihned po smrti chanelovského guru a boha módního světa Karla Lagerfelda začali spekulovat o tom, jak se značka udrží na trhu a zdali nebude skomírat jak její tržby, tak její hodnota. Tyto pochybnosti jsou však snad již minulostí. Dle účetní uzávěrky, o které společnost informovala a kterou zveřejnila před 2 týdny, se minulý rok, kdy je tragická událost postihla, se značka těšila standardnímu růstu tržeb, který pokračuje i nadále. Důkazem budiž i další úspěšné přehlídky a kolekce této značky, o kterých náš server Móda.cz pravidelně informuje. Lagerfeldova elegance je například zřejmá v nové kolekci kreativní ředitelky Chanel Virginie Viard, o které jsem vás informovali minulý týden zde.

Král je mrtev

Chanel je značka, která svůj obchod, obchodní strategie a taktiky drží pěkně pod pokličkou. Od svého založení vlastně nezměnila majitele a pořád náleží dědictví rodině Wertheimerů a za 109 let zveřejnila informace o své finanční situaci pouze dvakrát. Z vyjádření značky vyplývá, že celkové prodeje v roce 2018 vzrostly o 10 %. Toto číslo sice není v porovnání s dalšími evropskými módními domy nijak signifikantní. Přeci jen žijeme v době ekonomické konjunktury. Určitou message to ale dává. Král je mrtev, ale království vzkvétá dále. Finanční ředitelka Chanel Philippe Blondiaux též radostně oznámila, že Chanel zvýšil svůj zisk oproti předchozímu roku o 3 miliardy dolarů a to i přesto, že značka investovala 1 miliardu do digitalizace a do zabezpečení dodavatelů v rámci nové sociální a environmentální politiky značky.

Odcházení se nechystá

Chanel je aktuálně jednou z nejbohatších značek na světě, její celková hodnota převyšuje 20 miliard dolarů. Jediná evropská značka, která ji hodnotou převyšuje, je Louis Vuitton, kterému ale zisk zvyšují příjmy z prodeje luxusních kabelek a kufrů. Vlastníci Chanel Alain a Gerard Wertheimer patří mezi 40 nejbohatších lidí na světě. Je zřejmé, a čísla mluví jasně, že značka se rozhodně ještě k nižším příčkám schylovat nehodlá.

Business of Fashion; JakartaPost

Mohlo by vás zajímat