Co vlastně znamenají See-Now-Buy-Now přehlídky

Co vlastně znamenají See-Now-Buy-Now přehlídky

Návrhářů, kteří přecházejí na nový koncept uvádění svých nových kolekcí, přibývá. O co se vlastně v See-Now-Buy-Now jedná?  

Jistě jste zaznamenali, že čím dál tím více přehlídek se chvástá nálepkou See-Now-Buy-Now. Pro světový módní svět tato možnost zastupuje něco unikátního, co dosud nebylo možné. Dříve mezi uvedením nejnovějších kolekcí a jejich vstupem do oficiálního prodeje uběhlo několik měsíců. Dnes tento interval úplně mizí. See-Now-Buy-Now, do češtiny přeložené třeba jako Prohlédni si a nakupuj, znamená, že když na molo vstoupí modelky, odprezentují novou kolekci slavného návrhářského jména, vy si po přehlídce můžete modely rovnou online zakoupit. Zdá se, že je to perfektní, inovativní a v dnešní době už samozřejmé, ale co když to přeci jen má své nevýhody?

S pokrokem, který svět v dnešní době zažívá po všech stránkách, je spojen i nový koncept módních přehlídek. Jenže tato inovativnost nám bere klasickou módu. Ztrácí se prostor pro přemýšlení, pro lehké tajemství a kreativitu. Dříve jste mohli několik měsíců přemýšlet, co byste si koupili, mohli jste se těšit, a dnes stačí dvě tři kliknutí a model je na cestě na vaši adresu. Když o tom zauvažujeme z čistě racionální stránky, naskýtá se daleko horší problém než ztráta tradiční tajuplné high-end módy. Výroba takto nákladného oblečení zabírá hodně času. Dodnes měly módní domy co dělat, aby stihly vše dokončit do přehlídky. K tomu se jim najednou přidávají další desítky a stovky oblečení, které musí být ušity ve stejný den. Návrháři najednou nemají další tři měsíce na výrobu oblečení, už ho musí mít vyrobené, aby bylo ihned k zakoupení a odeslání. See-Now-Buy-Now nutí umělce zrychlovat svou práci. Není to náhodou špatně? Neměli bychom jim nechat potřebný čas k tomu, aby mohl každý jeden z nich odvádět svých 120 %?

elle.com

Mohlo by vás zajímat