
Cultural Ties: Zalando představuje svůj unikátní projekt zkoumající streetwear napříč Evropou
Zalando uvádí na trh Cultural Ties – první průzkum svého druhu zaměřený na komunity, styly a kultury, které posouvají streetwear vpřed v některých z nejvlivnějších evropských měst: Amsterdamu, Antverpách, Berlíně, Paříži, Stockholmu a Varšavě.
Náhled do šesti streetwearových scén vypráví jejich příběhy prostřednictvím hlasů různorodých komunit. Tento projekt chce propojovat komunity a podpořit objevování skrze příběhy, styl a prostory různorodých kreativců. Každé město nabízí kurátorskou sbírku inspirativního obsahu, včetně rozhovorů s místními trendsettery, originálních fotografií, stylových průvodců zaměřených na nové trendy a pečlivě vybraných míst, která musíte navštívit, abyste pronikli streetwearovým stylem daného města.

Uvedení projektu na trh je podpořeno exkluzivní kolekcí adidas Originals, která bude v prosinci dostupná na všech trzích Zalando, spolu s výzkumem YouGov, který v rámci streetwearu a inspirace potvrdil důležitost komunit.
Vedle rozhovorů obsahuje profil každého města i top značky a looky, které jsou místními obyvateli vyhledávány skrze Trend Spotter tool, nástroj Zalanda. Také zahrnují doporučení na streetwearové a kulturní místa, od barů po obchody a restaurace, které slouží jako zázemí a místa pro setkávání těchto komunit.
To vše dohromady utváří soubor kulturních vazeb, dat, trendů a módních poznatků, které zdůrazňují různorodost pouliční kultury napříč Evropou a poskytují inspiraci pro zákazníky v různých městech.

Města, která inspirují streetwearovou scénu
Data ukázala, že Londýn je nejvlivnějším městem ve světě streetwearu, přičemž 19 % respondentů ho uvedlo jako to nejvlivnější. Berlín (11 %) a Paříž (9 %) jsou v těsném závěsu za ním a i nadále formují tamní streetwearovou scénu. Lokální podpora pouličního stylu a kultury je však patrná i v městech jako Amsterdam (17 %) a Antverpy (9 %), která získala nejvyšší počet hlasů od svých obyvatel, což potvrzuje hrdost, kterou nadšenci streetwearu cítí ke své domácí kultuře a stylu.

„Streetwear je více než jen styl, je to kulturní kód,“ komentuje Daniela Klaeser, šéfka týmu streetwearových nákupčích ve spolčnosti Zalando. „Je to o tom, kdo jsme, za čím stojíme a odkud pocházíme – to se neustále vyvíjí, a to je na tom vzrušující. Naším cílem je být skvělou spojkou, mezi různými komunitami napříč kontinenty, kulturami a styly, a právě o tom Cultural Ties je.“
Kolaborace Adidas Originals x Zalando
Zalando vytvořilo projekt Cultural Ties, aby propojilo komunity a podpořilo objevování nejen různých příběhů a stylů, ale i míst, která jsou pro streetwearovou kulturu zásadní.

Každý profil města obsahuje seznam tří doporučených míst, tzv. „Hotspotů“ pro streetwearové komunity. Mezi tato místa – pečlivě vybraná místními obyvateli – patří bary, restaurace, obchody a kluby, které jsou považovány za kolébky budoucích streetwearových subkultur a neodmyslitelně patří mezi zastávky pro milovníky streetwearu i globální cestovatele.
Na oslavu některých z těchto hotspotů, které jsou součástí projektu Cultural Ties, včetně Folderol v Paříži a Rae Blooms v Amsterdamu, spojilo Zalando síly s adidas Originals a vytvořilo exkluzivní kolekci šesti kusů oblečení, přičemž každý kus na sobě nese jedinečný design inspirovaný těmito místy.

Představa je, že streetwearové komunity napříč městy budou hrdě nosit designy svých “sousedů”, čerpat inspiraci z jejich streetwearového stylu a prostoru a oslavovat tak kulturu, která je spojuje. Kolekce bude dostupná v prosinci na všech trzích Zalando.
Unikátní příběh každého města vypráví skrze hlasy jeho komunit a objektivem špičkových fotografů Timothyho Schaumburga a Shahrama Saadata.
