Daniel Lee nahradí v Burberry aktuálního kreativního ředitele Riccarda Tisci. Značka si od toho slibuje výrazný nárůst obratu
Světové módní týdny přináší vždy alespoň jednu překvapivou zprávu. Tentokrát se týká módního domu Burberry a výměny hlavních kreativních návrhářů. Neoficiální informace o této výměně však kolovaly již před měsícem.
Riccardo Tisci / foto Getty Images
Třetí den pařížského týdne módy přináší aktuální novinky od Burberry. Riccardo Tisci na konci září odstupuje ze své role hlavního kreativního ředitele značky. Zastoupí ho Daniel Lee, který naposledy pracoval pro značku Bottega Veneta.
Oznámení, které společnost Burberry učinila ve středu ráno, potvrzuje zvěsti, které se vířily již minulý měsíc. Po téměř pěti letech s britskou značkou představil Riccardo Tisci svou poslední kolekci v Londýně. Její představení odsunul z původního termínu na pondělí 26. září, a to z důvodů oficiálního smutku Spojeného království po smrti královny Alžběty II. Navzdory změně termínu bylo molo i publikum plné hvězd, mezi nimi nechyběly Naomi Campbell, Bella Hadid a Kanye West.
„Burberry je velmi zvláštní místo s kouzelnou minulostí a velmi slibnou budoucností. Kapitola, kterou jsem měl napsat v jejím dlouhém příběhu, je kapitolou, na kterou jsem neuvěřitelně hrdý, a rozhodl jsem se, že vyvrcholí mou kolekcí toto pondělí," uvedl Riccardo Tisci v oficiálním prohlášení pár dnů před přehlídkou. Řekl také, že ve svých kolekcích podporoval kreativitu a rozmanitost, aby posouval Burberry neustále vpřed.
Na začátku byla éra Tisci v Burberry poznamenána rozruchem na sociálních sítích, poklesem produktů a novým logem – plus velká očekávání od vedoucích pracovníků, že značku obrátí. Pandemie v roce 2020 však měla velký dopad na zmíněnou strategii, která se k pozitivnímu začala obracet až na přelomu let 2021 a 2022. I přes oficiální spokojenost módního domu s hlavním kreativním návrhářem se v srpnu letošního roku objevila zpráva o jednání s Danielem Lee ohledně pozice hlavního kreativní ředitele značky.
„Riccardo sehrál pro Burberry klíčovou roli," uvedl Jonathan Akeroyd, generální ředitel Burberry, ve svém vlastním prohlášení. "Vylepšil náš kreativní jazyk, zmodernizoval a povýšil naši produktovou nabídku a přivedl naší značce novou generaci luxusních zákazníků. Jménem všech v Burberry bych mu rád poděkoval za jeho kreativní vedení a popřál mu jen tu nejlepší budoucnost."
Daniel Lee / foto: Getty Images
Daniel Lee nastupuje do své nové role kreativního ředitele značky Burberry v pondělí 3. října a bude sídlit v Londýně. Jeho tříleté působení v Bottega Veneta, které skončilo poněkud náhle na podzim roku 2021, bylo krátké, ale působivé a katapultovalo značku (zejména její kožené zboží) zpět do hlavního dění módního trhu. Jeho výsledky ve vytváření komerčně úspěšných produktů z něj dělají velmi žádaného návrháře.
„Společně s týmem napíšeme další vzrušující kapitolu této legendární britské luxusní značky, která bude pokračovat v jejím historickém dědictví a bude stavět na Riccardově odkazu,“ řekl Lee v prohlášení. "Jsem velmi nadšený, že se vracím do Londýna, města, které podporuje průkopnickou kreativitu a které mě stále inspiruje."
Před svým působením v Bottega Veneta pracoval jako ředitel designu konfekce v Celine pod vedením Phoebe Philo. První kolekce Daniela Lee pod značkou Burberry bude mít premiéru v únoru na londýnském týdnu módy.
„Daniel je výjimečný talent s jedinečným porozuměním dnešnímu spotřebiteli luxusního zboží a se silným obchodním úspěchem a jeho jmenování posiluje ambice, které pro Burberry máme," uvedl Akeroyd.