Denim opět v hlavní roli nových kolekcí
Džíny se po několikaleté pauze vrací do hry. Podívejte se na nejdůležitější faktory jejich návratu.
Po několik let se móda zasekla na pohodlném trendu legín a skinny jeans. Mnozí návrháři se konečně z této fáze probudili, a tak přichází džínový boom nových střihů a barev. Prodej džínových oděvů se od roku 2017 rapidně zvyšuje, a čím dál více návrhářů sází ve svých nových kolekcích na denim. Vzniká tak řada nových trendů, o které můžeme oživit naše šatníky. Pouze za uplynulý rok byl výdělek módních značek na denimu 97 bilionů dolarů. Podle statistik internetového obchodu ASOS tvořil v loňském roce denim 58 % nákupů, zatímco tento rok jde o 81 % prodejů.
Indigo
Tmavě modrou barvu džín představil poprvé návrhář Raf Simons na molech pro Calvin Klein, kde zkombinoval tmavě modré džíny se stejnobarevnou košilí. Tohoto trendu se rychle chytili i další návrháři. Indigo barva džín se tak objevila i v kolekci Tom Ford v kombinaci indigo saka s vycpávkami ramen a high-wasted širokých džín. Versace poté přišlo s indigo denim sukněmi.
80. a 90. léta
Retro móda poslední dobou otřásá světem. S návratem retro kousků tak přichází i návrat džín volnějších střihů, především mom jeans. Když celou džínovou kampaň spojíte s tváří známé módní ikony, džínový boom je na světě. Takto postupoval například Calvin Klein, který v kampani pro svou džínovou kolekci spolupracoval s ikonami Kim, Khloe, Kourtney, Kendall a Kylie Kardashian.
Látané džíny
Streetwear značkaOff White pro změnu uvedla do popředí seprané džíny, čímž zvýšila zájem o přepracovaný denim. Podobný efekt měla i kolekce Vetements, která následně spolupracovala s Levi’s na vzniku džínového trendu látání.
theguardian.com, .businessoffashion.com, vogue.com