Dokáže značka Marks & Spencer při rozličné nabídce zboží udržet kvalitu?
Aktuální móda pro všechny sezóny, bohatá nabídka jídel i potřeby pro dům a byt. Je možné udržet kvalitu při toliko rozličném zboží, nebo začne kvalita v některých aspektech pokulhávat?
Marks & Spencer neboli M&S je jedním z předních britských maloobchodníků s více než 1330 obchody po celém světě. Je to společnost, která se snaží udržet hodnotu pro své akcionáře a udržet si kvalitu. Již dávno se M&S nezabývá jen oblečením, nýbrž i potravinami a domácími produkty. Neplatí v tomto případě ale pravidlo, že méně je více?
Samotné jídlo představuje asi 57 % obratu společnosti, smíšené zboží pak 43 % obratu. Celkově svého vrcholu dosáhla společnost v oblasti finančních zisků v roce 1997/1998. A nyní se řadí mezi jednu z největších módních značek na světě. I samotný obrat však vypovídá mnohé. M & S nejspíš vaří lépe, než šije…
Jídlo a víno
Pohled na jídlo od značky M&S je pohlazením na duši. Jestliže sníte o tom, že budete jíst očima, pak zde rozhodně můžete. Možná vám bude až líto, jídlo skutečně ochutnat. Na druhou stranu vám možná bude líto si ho za ty ceny koupit. I když ve skutečnosti za jídlo utrácíme jedny z největších částek, a to zejména za populární potraviny daných období, tedy od dietních, bio produktů až po bezlepkové potraviny, některé sumy jsou stejně ale příliš...
Oblečení pro ženy i muže
Na druhé straně se značka zabývá oblečením a domácími produkty. Není to na jednoho trošku příliš? Za nás oblečení bohužel neodpovídá kompletním potřebám žen. Jakoby tu žena nehrála hlavní roli, ale spíš jen postavu, na kterou značka šije oblečení. Mnohdy nepadnoucí modely, neženské až unisex. Pánové jsou na tom v zastoupení M&S o něco lépe, ostatně právě oni nemají tak širokou nabídku módy celkově. Body navíc ale společnost získává za to, že myslí na rozličné velikosti a to i v rámci různých výšek. I u oblečení však platí, že ceny jsou tu podle nás nadsazené.
Doplňky do domácnosti
Za to nabídka domácích doplňků je stejně bohatá jako jídlo, které značka přináší. Od potřeb na piknik, přes doplňky na pláž, hodiny, obrazy až po klasický nábytek. Vše na co si vzpomenete. Ceny sice nejsou úplně nejnižší, avšak v tomto případě jsme ochotni přivřít oko a připlatit si za působivý design.
V rámci malého shrnutí si myslíme, že by se značka M&S měla více zabývat jídlem a potřebami pro dům a byt, které jim jdou opravdu dobře, zatímco v rámci módy lehce pokulhává. Ruku v ruce s tímto tvrzením jdou i ocenění několika organizací. Greenpeace za nepoužívání geneticky modifikovaných plodin, organizací Přátelé Země za redukci pesticidů, organizací Marine Conservation Society za odpovědný přístup k rybolovu a organizací Accountability/Insight Ivestment za pracovní podmínky zaměstnanců. Sečteno, podtrženo: M&S má své plusy i mínusy a jejich rozbor si musí každý zákazník udělat sám, my už máme jasno...