Doma je doma: Eliška Podzimková a Michal Škapa navrhli originální trička a bodýčka na podporu pěstounství
Česká republika je jednou z mála zemí v Evropě, která umisťuje děti do ústavní péče. Studie však dokazují, že dětem především prospívá, když vyrůstají v prostředí domova. Tomuto tématu se proto rozhodla věnovat kampaň #domajedoma, která představuje veřejnosti benefity domácí, rodinné či pěstounské péče o děti, oproti péči ústavní.
Trochu jiná statistika
Česká republika je podle statistik zemí s největším počtem dětí, které vyrůstají v ústavní péči. Z toho téměř 20 % tvoří novorozenci a batolata do tří let. Pěstounská péče o děti v domácím prostředí přitom podle studií dítěti prospívá mnohem více a zásadně může ovlivnit i budoucnost dítěte. V Česku je však pěstounů velmi málo. I proto se kampaň s názvem #domajedoma zaměřuje na tuto problematiku.
Doma je doma
Pod hlavičkou organizace a iniciativy Dobrý start se podařilo vytvořit unikátní kolekci originálních triček a dětských bodýček v podání známých umělců. Návrhy charitativních triček vytvořila mladá ilustrátorka Eliška Podzimková, která má za sebou spolupráci s hvězdnými jmény jako Jamie Oliver a Vogue Magazine a streetartový umělec Michal Škapa aka Tron, jenž je jedním z nejvýznamnějších tvůrců graffiti na české umělecké scéně. Oba umělci vytvořili své návrhy bez nároku na honorář. Výtěžek z prodeje pak poputuje spolu s dalšími aktivitami směřujícími k nalezení dostatečného množství pěstounů k podpoře rodinné péče a ke schválení systémové změny.
„Hodně lidí pořád neví, že tu pro děti, které by jinak skončily v ústavech, je i možnost pěstounské péče. Teď chceme oslovit ještě širší veřejnost - a vyzvat ji, aby nás v našem snažení o zvrácení osudů ohrožených dětí podpořila třeba i nákupem našich charitativních bodýček," říká Julie Kochová z Dobrého startu.
Zdroj: archiv Dobrý start
České osobnosti podporují pěstounství
Ke kampani #domajedoma se připojují i další známé osobnosti, které s organizací spolupracují. Mezi nimi i taková zvučná jména jako Martha Issová, manželé Tamara a Tomáš Klusovi, herečky Petra Nesvačilová či Hana Vágnerová a další. Většina těchto osobností již vystoupila ve virálním jarním spotu Různé cesty v rámci kampaně Díky pěstounství. Kampaň #domajedoma v lednu vyvrcholí premiérou klipu k nové písni Domů Báry Polákové a Dana Bárty, kteří se s prvním společným duetem rozhodli kampaň #domajedoma také podpořit.
Zdroj: archiv Dobrý start
Velký úspěch
Samotná kampaň odstartovala již 7. prosince. Kolekce triček a bodýček Díky pěstounství se však z velké části vyprodala již během prvního dne. V současnosti je proto k dostání jen omezené množství velikostí, barev a motivů. Zoufat ale nemusíte, iniciátoři kampaně intenzivně pracují na nových objednávkách pro nový rok.
Zdroj: archiv Dobrý start