EMAwomenswear se zabývá mimo jiné i nadměrnými velikostmi do č. 64
Alžběta Vlášková je devětadvacetiletá podnikatelka, která se díky své píli a řadě zkušenostem, jako módní návrhářka a oděvní technolog, rozhodla založit módní značku s dámskou konfekcí. A přesto, že ji pandemie na chvíli zpomalila, ve výsledku ji posunula o mnoho dál.
foto: se svolením značky EMAwomenswear
V roce 2019 odkoupila módní návrhářka Alžběta Vlášková společnost Ema Písek, která se zabývala výrobou dámského oblečení už od roku 1992 a provedla nezbytné inovace, aby dala vzniknout značce EMAwomenswear. Zůstala zde část původní výroby, zejména stálejší modely pro již zaběhlé zákazníky. Pro oslovení nových zákazníků navrhla a stále inovuje nové moderní střihy. Všechno to však začalo už o pár let dřív, kdy mladá Alžběta Vlášková vystudovala střední oděvní průmyslovou školu v Praze a následně dvouleté studium v Plzni v ústavu umění a designu Ladisalva Sutnara, obor. fashion designer. Vysokoškolské studium pak dokončila na technické univerzitě v Liberci na fakultně textilní, obor módní a oděvní návrhářství.
„Při škole jsem pracovala v Jitex Comfort s.r.o. v Písku jako švadlena a vyšívačka. U výrobce spodního prádla MOIRA a.s. jsem působila jako designer / technolog pletenin a následně mě přemluvila konkurence z PROGRESS sportswear s.r.o., kde jsem působila, jako produktový manager. V té době jsem začala i podnikat a šít na zakázku. Chvíli jsem ještě pracovala jako technolog a návrhář pro Dragonfly s.r.o. a po dlouhém uvažování jsem se kompletně postavila na vlastní nohy," popisuje svou praxi a cestu k osamostatnění se Alžběta Vlášková.
Bohatý výběr nadměrných velikostí
Cílovou skupinou nynější značky EMAwomenswear jsou ženy různého věku, pro které má značka v nabídce také nadměrné velikosti až do č. 64, které jsou velmi oblíbené. Sortiment majitelka a návrhářka neustále rozšiřuje a v rámci oslovení co nejvíce zákazníků využívává i sociální sítě.
foto: se svolením značky EMAwomenswear
Zakázkové i sériové šití
EMAwomenswear nabízí nejen módní kousky pod svojí značkou, ale zároveň i zakázkové a sériové šití pro jiné firmy. Služby zahrnují spolupráci na vývoji výrobku od návrhu přes výrobu střihů až po samotné ušití vzorků a posléze výrobu v menších či středně větších sériích. Těchto služeb využívá již několik zaběhlých značek na českém trhu. Výroba probíhá ve vlastní šicí dílně a postupně s růstem firmy se rozrůstá.
foto: se svolením značky EMAwomenswear
Po pandemii rozšíření výroby
Rozvoj firmy velmi ovlivnila pandemie Koronaviru Covid-19, která v rámci státních restrikcí téměř přerušil výrobu dámského oblečení pro maloobchodní prodej. Přesto se Alžběta Vlášková nevzdala a vytvořila e-shop Emawomenswear.cz na kterém nadále nabízela své výrobky a zároveň se věnovala šití tolika potřebných roušek zejména v počátcích pandemie. Firma přestála veškeré počáteční obtíže a téměř rok a půl restrikcí a nyní se pomalu ale jistě rozšiřuje, jak co do zaměstnanců, tak do moderních šicích strojů.
foto: se svolením značky EMAwomenswear
Nyní má majitelka značky Alžběta Vlášková vyšší cíle než donedávna – vybudování stabilní a prosperující firmy, kterou jednou bude moci se všemi zkušenostmi předat a pokračovat v letité tradici firmy EMAwomenswear.
„Firma a podnikaní mi dala svobodu uplatnit své nápady a názory. A prakticky hned vždy zjistím, jestli jsou rozhodnutí správná či nikoliv. Líbí se mi i to, že záleží jen na mě, kam se firma posune dál. Nebavilo mě se "schovávat" za jména firem či jména majitelů. Jako zaměstnanec dostáváte každý měsíc určený plat, ano, jistota občas není špatná, ale v podnikání to záleží jen na vás. Nejsme velká firma, ale jsme česká firma a já věřím, že to ocení i naše zákaznice," zakončuje myšlenku majitelka značky.