Generace Z se chce oblékat udržitelně. Jan Bican představuje upcyklovaný drop “Vacaciones”

Generace Z se chce oblékat udržitelně. Jan Bican představuje upcyklovaný drop “Vacaciones”

Český umělec Jan Bican přichází s dropem upcyklovaných sak, košil a vest “Vacaciones”. Hlavní myšlenkou kolekce je zbořit představy a hranice o výhradně byznysových kouscích. Bican využil produkty z pražských second handů a přetvořil je tak, aby zapadly do světa generace Z.

Kolekce Vacaciones propojuje prostředí byznysu a hipsterů. „Společnost bere saka, košile a společenské vesty převážně jako byznysový prvek. Ale spousta mladých dnes nechce řešit, zda jejich šatník patří na festival, párty nebo jen na pracovní meeting. Proto jsem je upravil tak, aby bez studu zazářily i ve světě hipsterů. Malby a kresby z mého ateliéru, jenž obsahují specifické tahy olejovými barvami, prvky rozpitého inkoustu nebo akrylové skvrny,“ říká Jan Bican, zakladatel značky thejbcollection.

Inspirací pro vytvoření motivů se Honzovi stal únik do Asie. “Na produktech se prolínají osudy a příběhy, které si zaslouží pozornost. Drsná realita oblíbených destinací. Dříve mě při tvorbě nových produktů mrzelo, kolik faktorů nepříjemně ovlivňuje celý proces. Udržitelné materiály jsou mnohonásobně dražší a nikdy stoprocentně nevíte, zda s nimi bylo opravdu nakládáno tak, jak výrobce uvádí. I z toho důvodu miluji práci s již existujícím materiálem, kterému drobnými úpravami můžeme dát zcela nový nádech a život,” dodává.

Jan Bican je teprve čtyřiadvacetiletý kreativec, který je výrazným zástupcem nové generace žijící dle vlastních pravidel. „Jmenuju se Honza a oficiálně jsem ekonom. Bohudík ani tělem, ani duší! Účetnictví rozumím asi jako astronomii a daňový přiznání ovládám tak skvěle, že si ho radši sám nedělám. Předávat moje kresby a malby za hranice mýho skicáku nebo plátna. Nejen pověsit nad sedačku, ale přímo na sebe, svoje oblečení nebo doplňky, popisuje svou tvorbu.

Kolekce “Vacaciones” obsahuje saka, košile s krátkým i dlouhým rukávem a společenské vesty. Všechny produkty jsou doplněné nezaměnitelným uměleckým rukopisem Jana Bicana. V kampani ke kolekci se objevují zpěvačka Dominika Hašková, YouTuber Luboš Kulíšek, novinářka Tereza Povolná a sám autor Jan Bican. Kolekci nafotil Jonáš Hájek v nově otevřeném pražském hotelu Andaz, který svou atmosférou dokonale dokresluje celou kolekci.

Mohlo by vás zajímat