Giorgio Armani nechal přehlídku své nové kolekce vysílat v italské národní televizi v hlavním vysílacím čase
V časech pandemie to nemá módní průmysl lehké. Z milánského Fashion Weeku se odhlásila většina učinkujících, a i sami organizátoři se velmi obávali toho, jak to v Miláně bude nebo nebude probíhat. Giorgio Armani, italský národní poklad, se ale rozhodl přiblížit svým lidem.
Zdroj: Courtesy of Giorgio Armani
V době pandemie jsme nečekali od organizátorů světových Fashion Weeků zázraky. Ať si o módě myslíte cokoli, móda je prostě pro lidi a bez nich není schopen módní průmysl fungovat. Většina módních přehlídek tak byla zrušena nebo byla přenášena pomocí livestreamu na Youtube. Návrhář Giorgio Armani se stejnojmennou značkou se však rozhodl spojit celou Itálii. V hlavním vysílacím čase tak celá Itálie mohla zhlédnout celou show včetně nové jarní kolekce.
Zdroj: Courtesy of Giorgio Armani
Giorgio Armani byl mezi prvními, kteří letos v únoru zrušili svou účast na Fashion Weeku v Miláně. Návrhář se tehdy nechal slyšet, že nehodlá hazardovat s životy diváků. Během celostátní karantény pak zůstával návrhář ve své rezidenci a tvrdě pracoval na nové kolekci, kterou představil právě minulý týden v rámci vysílání italské národní televize.
Zdroj: Courtesy of Giorgio Armani
Karanténa se významně podepsala na celé kolekci. Armani si položil otázku, jak změnila karanténa vnímání žen. Byla potlačena její krása. Byl jí zakázán pohyb a musela omezit všechny své aktivity, na které byla zvyklá. Ale její charakter se nezměnil, ten totiž i nadále trvá.
Zdroj: Courtesy of Giorgio Armani
Kolekci bychom podle jediného společného prvku mohli nazvat demokratickou, osvobozující, chcete-li. Důraz na vzdušnost, objem, jemnost v barvách a třpyt. I to bylo charakteristické pro oblečení v karanténě - pohodlí bylo to jediné, co drželo mysl nad vodou. Najednou se totiž ztratila klasická témata jako globální oteplování, environmentalismus a libertariánství v Itálii - konečně zůstává jediné. Přežít.
Zdroj: Courtesy of Giorgio Armani