Gucci předčil Burberry v digitálním IQ
Digitální IQ je něčím, co v dnešní době každá značka potřebuje. Jestliže nejste na internetu, jako byste neexistovali.
Dlouho předtím, než byla vytvořena aplikace Snapchat, se módní značky snažily vyvinout digitální IQ a indexy, které srovnávají a pomáhají v uplatnění se na americkém trhu. Základní body jako viditelnost při vyhledávání na internetu, sociální angažovanost, investice do e-komerce a mnoho dalšího ovlivňuje úspěšnost značky.
Právě značka Burberrry v těchto ohledech dlouho vedla, ale v roce 2016 ji předčila značka Gucci, nejspíš díky kreativnímu řediteli Alessandru Michele a CEO Marcu Bizzari. Digitální IQ 145 je u značky Gucci jen o jeden bod vyšší než u Burberry, avšak to přeci jen stačí. Internetové služby pro zákazníky, integrace obsahu i funkcí či viditelnost značky a efektivní online reklamy jsou tím, co se při udělování digitálního IQ posuzuje.
Online kampaň Gucci dostala novou tvář právě pod vedením Michele a Bizzari. Nové internetové stránky od října tohoto roku zaznamenaly výrazný nárůst prodeje značky. Není to však jen o prodejích, ale také o různých spolupracích s celebritami, zapojení zákazníků do Instagramu, Snapchat a mnoho dalšího.
A ve výsledku vidíme, že právě tyto kroky stačí k tomu, abyste se vyhoupli na vrchol digitálního úspěchu. Tady již prvních deset módních značek s nejvyšším IQ, některé společně na stejném místě:
1. Gucci
2. Burberry
3. Coach
3. Ralph Lauren
5. Tory Burch
6. Kate Spade
6. Michael Kors
8. Louis Vuitton
9. Tommy Hilfiger
10. Cole Haan
10. Stuart Weitzman
Entrepreneur.com