Gucci v Miláně nastavil módě vlastní zrcadlo a v ní tvář strachu a chaosu
Gucci jako z hororu, asi tak by se dala nazvat letošní přehlídka Gucci se zimní a podzimní kolekcí 2019. Diváci byli svědky strhující show ve strašidelných maskách a nádherných modelech.
Strhující show
Alessandro Michele vždy popouští ve svých kolekcích uzdu fantazii, ostatně který návrhář ne. V letošní debutující přehlídce v Miláně se však Gucci vytáhlo s opravdu famózní strhující módní show. Anarchie. Destabilizace. Chaos. Extrém. Takto popisovaly přehlídku přední módní magazíny v zahraniční. Kolekce byla famózní, doplňky strhující a o ostatní se postarali tvůrci efektů, doprovázející přehlídku - od zvuku přes světla až po výzdobu mola.
Maska z hororového filmu
Asi nejmarkantnějším efektem kolekce byly strašidelné masky ve stylu hororové postavy Jason Voorhee. „Jsou prázdné a přitom plné," řekl k maskám Michele. Nevíme, zda s maskami měla skrytý význam ve formě fetišistickém a psychedelickém deliriu i kolekce jako taková - rozhodně se však jednalo o extrémně originální kousky. Jedno je ale jisté, Alessandro Michele chtěl prostě dát světu najevo, že i Gucci umí myslet jinak, a jak se říká out of the box.
Sklony k módnímu surrealismu
Kolekce byla plná maličkostí, které však dohromady dávaly neuvěřitelný smysl. Přitom to zpočátku vypadalo jako volná změť návrhářových asociací a celkově téma chaotického surrealismu, který se zrodil v geniální mysli. Chaos bylo ostatně hlavní téma celé show. Nejdříve se ze svetříku po babičce stávaly moderní svetrové bundy a mikiny s názvy, které dohromady na první pohled nesouznily.
Konec podpatků
Geniální byla také obuv. Návrhář některé dámské modely doplnil o pohodlné pantoflíčky na nízkých platformách v barvách zlaté a stříbrné. Na pozdější konferenci to návrhář nazval změnou pravidla hry - prý si ženy již dávno zasloužily být osvobozeny od podpatků, které jsou stejně pouze důkazem genderového stereotypismu.
Vogue; Reuters