H&M se nepovedlo prodat oblečení v hodnotě necelých 90 miliard korun

H&M se nepovedlo prodat oblečení v hodnotě necelých 90 miliard korun

Jeden z největších módních řetězců se potýká s velkým problémem. Oblečení mu zůstává na skladě, a to není zdaleka všechno.

Švédská módní skupina H&M se potýká s velmi nepříjemným problémem, který zveřejnila ve svém čtvrtletním obchodním reportu na konci března 2018. Kromě toho, že její hrubý zisk poklesl oproti první čtvrtině roku 2017 o 2,2 procenta, další čísla nesou ještě horší zprávu. Z reportu jednoznačně vyplývá, že situace s oblečením, které se korporátu nedaří prodat, se oproti (již tak kritickému) loňskému roku ještě zhoršila. H&M se nepovedlo prodat o sedm procent více oblečení než v první čtvrtině roku 2017. Jedná se o oblečení v přepočtu v hodnotě  90 miliard a 800 miliónů korun. Ředitel společnosti Karl-Johan Persson se k nepříznivým výsledkům vyjádřil s rezervou: “Start nového roku pro nás byl těžký."

Počet skladových zásob H&M se oproti roku 2017 zvýšil o 7  %. Dosahuje téměř 90 miliard korun.

Provozní zisk společnosti H&M se propadl o 62 %, čímž se dostala na cenu svých akcií na švédské burze cenných papírů v roce 2005. Pod jedním jménem se však kromě prodejen značky H&M řadí také COS, & Other Stories, Monki, Weekday, ARKET a Afound. Debata nad tím, proč čísla nehovoří pro nadnárodní korporaci pozitivně, je na místě. CEO společnosti přikládá vinu globálním změnám na trhu: "Bouřlivá transformace módního maloobchodu stále pokračuje. Rok 2018 je pro skupinu H&M pouze přechodným obdobím, zatímco pracujeme na přizpůsobení se rychlé digitalizaci. Slabé tržby v čtvrtém čtvrtletí vyvrcholily nutností slev během prvního čtvrtletí 2018. Markantní slevy v kombinaci s neobvykle zimním počasím měly negativní dopad na prodej jarního oblečení."

"Rok 2018 je pouze přechodové období zatímco se přizpůsobujeme rychlé digitalizaci," CEO H&M Group.

H&M trvá na tom, že má plán, který mu pomůže dostat se opět do lepší kondice. Znamená to snížení cen, zredukování skladových zásob a také zpomalení expanze v offline nákupech. Zároveň doufá v nárůst online tržeb o 25 %. 

hm.com ; nytimes.com 

Mohlo by vás zajímat