H&M vstupuje do éry Metaverse s novou exkluzivní kolekcí

H&M vstupuje do éry Metaverse s novou exkluzivní kolekcí

Jste připraveni pro metaverse? Hranice mezi našim online a offline životem pomalu mizí a prvky vysoké módy využívají fantazijní svět virtuálních módních kousků. Taková je i nová kolekce H&M Metaverse Design Story, kterou včera na slavnostní večeři organizované pražskou pobočkou značky oblékli známí čeští módní influenceři. 

Včera se v prostorách restaurace Gran Fierro v Praze konala slavnostní večeře, kterou pro své dlouhodobě spolupracující influencery připravila značka H&M. Mezi hosty, kteří oblékli kousky z nové exkluzivní kolekce Metaverse Design Story (link is external), nechyběli Zorka Hejdová, Karolína Wernerová, Vanda Janda, Luboš Kulíšek s přítelem Honzou Hrdličkou, Natálie Kotková, Lukáš Zachara a další. Kolekce, kterou značka uvede již zítra 8. prosince na svém e-shopu, vybízí k sebevyjádření a podporuje udržitelnost. Designéři značky čerpali inspiraci ze světa metaverse, kde si móda může užívat nezatížená zákony gravitace nebo společenským očekáváním. Inspirací byla také éterická, částečně cyberpunková estetika avatarů měnících svůj tvar. Nechybí i přirozená krása fyzického světa, obrazy planety Země viděné z vesmíru nebo buněk pod mikroskopem.

Must Have kousky

Kolekce nabízí 22 originálních a extravagantních dámských a 7 pánských siluet. Najdete tady jak elegantní černé a hnědé komplety se sexy detaily, tak i nápadné tylové či volánové šaty ve výrazných barvách. Nechybí propracované výšivky, třpytivé flitry, vrstvení a originální potisky. Kolekce také nabízí velmi extravagantní doplňky, které dokonale dotváří jednotlivé looky. Všechny kousky z kolekce byly vytvořené s focusem na cirkularitu a udržitelnost. 

„Do těchto objemných šatů s korzetovým pasem jsem se zamilovala na první pohled! Baví mě jak design tak i výrazná neonově žlutá barva, která patří v poslední době mezi mé nejoblíbenější,“ popisuje nadšeně svůj outfit Zorka Hejdová. 

foto: H&M, Jan Berghauer

Kolekce myslí i na muže a přináší oversized černý bomber s korálky, který měl na sobě stylista Míra Romaniv, nebo zeleným kožichem z umělé kožešiny s kapucí, který spolu s fialovou mikinou na akci oblékl mladý herec Vojtěch Babišta. Pár Luboš Kulíšek a Jan Hrdlička sáhli po sametovém tmavě zeleném kompletu, který doladili zajímavými a výraznými metalickými šperky z kolekce.

„Tato kolekce nás zcela okouzlila! Pánské kousky jsou originální, skvěle propracované a zároveň velmi pohodlné. S přítelem jsme se rozhodli pro tmavě zelený komplet sako a kalhoty, který určitě vynosíme i mimo tuto akci. Vybrali jsme si k němu šperky, které jsou velmi zajímavé a výrazné a krásné doplňují celý outfit. Já mám prsteny a Honza pánské náušnice,“ říká Luboš Kulíšek.

foto: H&M, Jan Berghauer

Materiály ve smyslu cirkularity

Cirkularita je pro kolekci Metaverse Design story klíčovým prvkem. Hlavním cílem je ukázat, že high fashion a  udržitelnost mohou jít ruka v ruce. Nabízí i několik kousků vyrobených z recyklovaných polyesterových vláken získaných výhradně ze starých oděvů a textilního odpadu shromážděného ve spolupráci s programem sběru oděvů na našich prodejnách. Více kousků obsahuje monomateriály, tz. materiály sestávající z jednoho vlákna namísto směsi. A nevíc mají lemy a ozdoby, které lze snadno odstranit, což umožňuje hladší proces recyklace, jakmile kousek dosáhne konce své životnosti.

Jedny šaty z kolekce byly vyrobeny bezodpadovým střihovým procesem, technikou skládačky, která eliminuje zbytky látek z řezacích stolů a zajišťuje minimální plýtvání materiálem. Stejně průkopnické je použití inovativních materiálů, jako je recyklovaný polyester REPREVE® Our Ocean™ vyrobený z plastových lahví z oceánu. Ten byl použitý na výrobu kabátu a bundy z umělé kožešiny. A po letech vývoje zdobí 100% recyklované flitry vyrobené z odpadu z plastových lahví dvoje šaty, legíny a zelený komplet sako a sukně.


Foto: H&M, Jan Berghauer

Digitální kolekce

Line-up kolekce Innovation Metaverse Design Story prochází pěti AR filtry (AR, neboli augmented reality, v překladu rozšířená realita), které jsou přístupné přes H&M aplikaci. AR fashion čočky, vytvořené ve spolupráce s Institute of Digital Fashion a poháněné skrz Snapchat, umožňují virtuálně zkoušet kousky z kolekce. Tato forma propojení fyzického a digitáního světa dává zákazníkům možnost vyjádřit se jednak v reálném světě a jednak také online. 

Více o konceptu H&M Innovation Stories

Koncept H&M Innovation Stories byl  uveden na začátku roku 2021 a zahrnuje řadu tematických kolekcí věnovaných propagaci udržitelnějších materiálů, technologií a výrobních procesů. Předchozí témata zahrnovala módu šetrnou ke zvířatům a alternativy k materiálům pocházejícím ze zvířat, cikulární designové strategie a materiály, které recyklují odpad či udržitelnější techniky práce s barvami.

 

Mohlo by vás zajímat