Herečka Dominika Býmová o své kolekci White Sage

Herečka Dominika Býmová o své kolekci White Sage

Dominika Býmová přichází se svou vlastní kolekcí ekologicky co nejméně závadného oblečení, šitou z kvalitních přírodních materiálů. Svou práci představí na pop-up Life is Fashion, který již třetím rokem představuje nové a nadějné české návrháře.

Dominiku známe hlavně jako Romanu ze seriálu Most!, kde ztvárnila servírku a partnerku hospodského Edy, kterého hrál Michal Isteník. Ale tato dáma nám toho nabízí mnohem víc, než jen humor a nadhled.

Dominiko, jaké jsou Vaše způsoby boje s fast fashion, tedy módou, která je méně kvalitní, cenově dostupná a zboží se v obchodech mění v čím dál tím kratších časových intervalech?

Můj způsob boje je velmi prostý. Jednoduše jsem přestala být pro fast fashion zákazníkem. Vybírám oblečení, které je nadčasové, které se mi bude líbit i po nějaké době a nepodléhám rychle se měnícím trendům. Když mi nějaké oblečení nepasuje, dávám mu možnost v obchodech, ve kterých dostává druhou šanci. 

Zaměřujete se na ekologickou nezávadnost nejen ve výběru materiálu, ale hlídáte i původ výroby látky. Se kterými dodavateli tedy spolupracujete, z jakých jsou zemí, jak jste na ně v široké nabídce narazila a věnují se také ekologické otázce při výrobě?

V době masové průmyslové módy s negativním vlivem na životní prostředí a špatnými pracovními podmínkami je nutné vyrábět oblečení jiným způsobem. White Sage si zakládá jak na důsledném výběru dodavatelů materiálů, kteří podléhají nejpřísnějším certifikacím a standardům, které ve světě módy máme (GOTS a Fair wear foundation), tak na pečlivém výběru šicí dílny s ohledem na evropské pracovní podmínky. 

Jak byste charakterizovala svou novou kolekci pod značkou White Sage, kterou představíte na pop-upu Life is fashion 21. března?

Myšlenka White Sage je nabídnout slušivé, rafinované, ženské a odlišné modely z kvalitních a netypických materiálů. Do budoucna přemýšlím o dalších velmi zajímavých textiliích. 

Kdy jste začala přemýšlet nad vlastní tvorbou v oblasti módy a co bylo největšími impulsy k realizaci?

Chyběla mi nabídka oblečení, které by spojilo estetickou stránku s tou etickou. Proto jsem se rozhodla založit svou vlastní značku, která toto všechno splňuje. 

Jako herečka pracujete s kostýmními výtvarníky, jak to podle Vás funguje v televizi a divadle? Recykluje se, šije se z kvalitních materiálů? Jsou profesionálové v oboru, kteří oblékají mnoho lidí a kteří s oblečením pracují dennodenně, šetrněji než běžný konzument?

To je asi těžká otázka. Záleží na typu projektu a finančních prostředcích na něj. Bohužel se většinou na tyto věci nehledí, spíše jak vyjít vstříc rozpočtu. 


 

Jaké značky, kromě té své vlastní ráda nosíte Vy?

Ráda hledám butikové obchůdky v zahraničí, vždy si ráda něco přivezu z cest a podporuju tvorbu českých módních návrhářů. Není pro mě rozhodující značka. 

Kdybyste měla poradit člověku, který by chtěl jít podobným směrem jako Vy, tedy vytvářet oblečení podle svých potřeb a vkusu, jaké základní rady byste mu dala? Měl by se připravit na něco nepříjemného? 

Klíčová věc je najít spolehlivou šicí dílnu. Dobrou švadlenku je potřeba si hýčkat. 

Co pro Vás osobně znamená slovo móda?

Móda pro mě znamená být sama sebou. Dotváření vnější osobnosti, jakéhosi dojmu na první pohled. Může dodat sebevědomí, ale jsou pro mě mnohem důležitější aspekty, podle kterých se řídím než podle toho, co má člověk na sobě.

Pop-up Life is Fashion s podtitulem Street Style Fashion proběhne ve čtvrtek 21. března v pražském bytě na adrese Nekázanka 9. V tomto interaktivním módním butiku kromě White Sage potkáte také značku TAM ARA, Romana Humlíčka, REMON, KIDE a OVÁ. Tváří letošního ročníku je uznávaný návrhář Pavel Berka. Tedy neváhejte a přijďte!

Mohlo by vás zajímat