Historie časopisu Elle
Jeden z nejoblíbenějších módních magazínů, jehož původ začínal ve Francii. Název Elle znamená z francouzštiny „ona“. Dnes už časopis vychází v několik jazycích a je známý po celém světě.
zdroj: pixbay.com
Elle. Další perla v oblasti módních magazínů nejen pro ženy. Čtyři písmena, které každý zná. Ale víte, jak to celé začalo a kdo stál u zrodu tohoto časopisu módy?
Skokem do historie
První číslo vyšlo v roce 1945, tedy po ukončení 2. světové války. U jeho vzniku stáli Hélène Lazareffová, Pierre Lazareff a Marcelle Auclair. Právě Hélène měla bohaté zkušenosti s psaním pro časopisy Vogue a Harper’s Bazaar, které využila u zrodu nového časopisu.
zdroj: pinterest.com
Zpočátku magazín obsahoval pouze 20 stran. Náplň časopisu byla složená z receptů, článků o slavných osobnostech a samozřejmě trendů ze světa módy. Jako jeden zmála Elle používal barevné fotografie, což nebylo na tu dobu zvykem. Už od počátku se zaměřoval především na ženskou část populace ve věku 18 až 50 let. Později se stal časopis módním vzorem pro mnohé a začal spolupracovat s pařížskými obchodními domy. Elle byl jeden z prvních, který podpořil Coco Chanel a její kostýmky nebo začínajícího návrháře Pierra Cardina.
zdroj: pixbay.com
V roce 1959 se stal ředitelem Peter Knapp a vtisknul časopisu tvář, jakou známe dnes. Elle dnes vychází v 60 zemích světa s 33 webovými stránkami v různých jazycích. Časopis začal více obsahovat informace o zdravém životním stylu, pravidelném cvičení, rozhovorech a beauty tipech.
zdroj: pinterest.com
Elle v ČR
První číslo v České republice vyšlo v dubnu 1994 a na obálce byla známá modelka Daniela Peštová s růžovým boa. Helena-Kateřina Fialová byla u nás první šéfredaktorkou. V jeho čele stála od roku 1994 do roku 2002. Nynější šéfredaktorka je Valentina Nízká. „Valentina ztělesňuje novou generaci novinářů, která umí tvořit obsah s přesahem takovou formou, že zaujme všechny druhy publika – čtenáře printu či onlinu, followery a fanoušky i ty, co přijdou osobně na event. V době, kdy se možnosti komunikace s cílovou skupinou mění z roku na rok, je Valentina ideální volbou pro vedení ikonické značky Elle. "Jsem ráda, že ji můžeme společně dále posouvat kupředu,“ uvádí publisherka Elle Monika Szeroczyńska. V průměru se každý měsíc prodává cca 23 tisíc tištěných kopií.
zdroj: pinterest.com