Hongkong trpí uzavřením obchodů luxusních značek
Hongkong trpí prudkým poklesem ekonomiky. Svůj podíl nese i uzavření obchodů luxusních značek, které často využívají Hongkong jako vstupenku na asijské trhy. Situace začíná být pro spoustu obchodů kritická.
Zdroj: Quartz
Asie je zasažená pandemii po delší období než Evropa. Vypovídá o tom i stav místní ekonomiky. Překvapivě problematické je především uzavření obchodů s luxusními módními značkami. Hongkong je totiž pomyslnou vstupenkou luxusních amerických i evropským módních značek na asijské trhy. V centru Hongkongu se nachází až 7 vyhlášených nákupních zón, které se soustředí na luxusní módní značky. Ve spojené části zvané Central, Hollywood Road a Cat Street Bazaar mají své obchody značky jako Prada, Versace, Chanel nebo Gucci.
Zdroj: Quartz
Ulice, jindy plné návštěvníků, však dnes kvůli své prázdnotě připomínají léta dávno minulá, ačkoli vládní nařízení přímo prodej nezakazuje. Velké společnosti své obchody zavřely kvůli ochraně svých zaměstnanců a zákazníků. Ty, které ještě nezavřely, však období krize musí řešit výprodejem. Spouta bývalých obchodů již také dala prostory k dispozici zájemcům o pronájem, kterých je také velmi málo. Ztráta prodejů v Hongkongu bude znamenat velkou finanční ránu i pro velké módní giganty. Ti se snaží svou aktivitu přesunout do online prostoru, kde však poptávka také významně poklesla. Podle odborníků se bude muset do budoucna transformovat celá obchodní strategie nejen módních domů.