Jak jdou módní řetězce vstříc životnímu prostředí?
Módní řetězce mají pro stejný záměr různá hesla... Všechny ale spějí ke snaze neničit naši planetu dál a dál. Pojďte se podívat jak vypadá udržitelnost u M&S, H&M nebo Lindexu.
Marks&Spencer - Plan A
Britský řetězec představil svou kampaň pod heslem Plan A v roce 2007 a měl za cíl během pěti let dosáhnout sta závazků, jež pomohou ochránit planetu. Aktuálně běží jeho pokračování až do roku 2020, které stojí na stejném principu jako jeho předchůdce a hlavním cílem obchodního domu je, se do té doby stát nejvíce vstřícným řetězcem vůči životnímu prostředí na světě. Řetězec dbá mimo jiné na používání fairtrade bavlny, díky jejímuž pěstování (které podléhá směrnicím Evropské Unie) mohou její pěstitelé spoléhat na stálý spravedlivý příjem. Na základě finančního příjmu pak mohou vylepšovat prostředí, v němž žijí společně s celkovou životní úrovní ve své zemi. Součástí snahy M&S je i oblíbený sběr obnošeného oblečení, za nějž jsou zákazníci odměněni poukázkou na slevu v pobočkách.
Přečtěte si více o akci Plan A 2020 na mezinárodních webových stránkách M&S.
H&M Conscious
V překladu uvědomělý je směr, jímž se udává jeden z nejrozšířenějších světových módní řetězců. Minulý týden se ve velkém zapojil do celosvětové akce #WorldRecycleWeek, k níž působil na zákazníky zejména silnými faktickými hesly, jako je třeba skutečnost, že recyklací jednoho trička je ušetřeno 2 100 litrů vody. Ovšem hlavním podtitulem H&M Conscious se stalo již před nějakou dobou Looking good should do good too. (Dobře se oblékat by mělo i dobré činit.) H&M staví na dlouhodobých výhledech do budoucnosti a silných hodnotách, které mu pomáhají dosahovat roli jednoho z největších světových řetězců a jeho generální ředitel je přesvědčen, že bez cítění a projevování zodpovědnosti vůči životnímu prostředí, by H&M nemohlo být také daleko. Zároveň ale bezostyšně tvrdí, že řetězec zdaleka není na konci své cesty vstříc lepší planetě.
H&M má ohledně udržitelnosti celou webovou stránku, kde se dozvíte kompletně vše, co by vás mohlo zajímat.
Lindex - We make fashion feel good
Manifest We make fashion feel good nabízí zákazníkům jasný přehled o tom, jaké stanovisko obchodní dům Lindex zastává mezi světovými problémy s udržitelností. Nejpůsobivějším závazkem, který si Lindex dal, je číslo 80 %, které značí procentuální zastoupení přírodních zdrojů, z nichž je vyráběno veškeré oblečení. Tohoto čísla si vedení Lindex přeje dosáhnout do roku 2020. A až dosáhnou 80 %, pokusí se o 90 %. Lindex dělá malé kroky, doufajíc, že budou obrovsky významné. Zároveň spoléhá na své zákaznice, že raději oblékají oblečení, u nějž vědí, že bylo vyrobeno s větší pečlivostí a férovostí k jeho producentům. V Lindexu vědí, že nejsou perfektní, ale také si jsou vědomi, že jejich cesta za větší udržitelností ještě zdaleka není u konce.
Přečtěte si aktuality o procesu udržitelnosti v řetězci Lindex.
lindex.com ; sustainability.hm.com ; corporate.marksandspencer.com