Jak probíhá výběr modelek pro světové módní domy?
Vybírání modelek pro světové módní domy do kampaní a na módní přehlídky znamená náročnou práci, která vyžaduje letité zkušenosti a dobré oko. Jak celý takový proces probíhá?
Jako spousty jiných odvětví, také obsazování nových modelek začíná poptávkou. Ta určuje, zda castingové agentury vypíší konkurzy a budou hledat nové neokoukané mladé tváře. Klienti, kterými jsou módní domy, jako Dior, Marc Jacobs nebo Miu Miu, si zadají poptávku po určitém typu dívky, kterou si představují jako hvězdu své nové kampaně. Konkrétně u těchto společnosti se o vybrání správné modelky následně stará agentura Establishment Casting Inc. Ze své rozsáhlé databáze může klientovi rovnou doporučit modelku odpovídající jeho parametrům, pokud ale žádnou takovou nemá, jde hledat jinam. U této agentury pracuje také proslulá Anita Bitton, která sama začínala na pozici modelky. Nejen díky tomu je člověk na svém místě s potřebnými zkušenostmi na hledání nových talentů, ale jak sama říká: "Nikdy si nepřipadám plně zodpovědná za to, koho vyberu. Nikdy to totiž není jen o mně, ale o spoustě dalších lidí, s kterými na tom pracujeme dohromady."
Establishment Casting Inc. spolupracuje v dnešní době také s dobře známými módními tištěnými médii, kterými jsou například italský a francouzský Vogue nebo online portál models.com. Na něm byla agentura schopná zaplnit přes 30 stran jen svými modelkami. Ale jak Anita Bitton ujišťuje, jejich cílem není kvantita, protože ta vám nedá vzájemnou důvěru a porozumění. V módním světě je totiž potřeba při tvoření nových projektů rozumět navzájem svým potřebám, stíhat myšlenkové pochody druhého a dokázat se napojit na jeho vizi. Zamezí to zbytečnému pokládání doplňkových otázek, které jen zdržují od práce. Kromě porozumění je třeba nastolit také vzájemný respekt mezi klientem a modelkou, a aby modelka věděla, že bude vyslyšena a nikdo ji nebude nutit do něčeho, co se jí příčí. Jakou radu dává světová hvězda ve vybírání nových talentů na závěr slečnám, které se snaží prorazit? "Autentičnost představuje základní kámen. Bez ní modelku nevybereme. Na stejné místo se totiž tlačí další dívky a je potřeba prorazit. Ne způsobem oblékání a líčení, ale zevnitř. Pak je možné myslet na úspěch."
businessoffashion.com