Jak se dnes daří odkazu Karla Lagerfelda?

Jak se dnes daří odkazu Karla Lagerfelda?

Dnes je tomu přesně rok, kdy módní svět zasáhla bolestná zpráva o smrti geniálního návrháře, který měl kreativity, energie a talentu na rozdávání.

Chanel a Fendi

Dvanáct měsíců uplynulo také od doby, kdy proběhla jedna z nejvíce emotivních módních přehlídek značky Chanel v historii, Grand Palais v tu chvíli vstřebávalo doslova potoky slz, které už si ovšem vzala na starost Virginie Viard, Karlova pravá ruka, jíž připadlo vedení značky.

Společně s nejnovější kolekcí dala Virginie světu jasně najevo, že hodlá i nadále pokračovat ve šlépějích Lagerfelda, a svoji pozornost zaměřit především na propojení módního domu se životem a prací Coco Chanel. Značku Fendi vede Silvia Venturini Fendi, se kterou Karl dříve spolupracoval v tandemu.

Karl Lagerfeld

Na vavřínech neusnula ani samotná značka Karl Lagerfeld a posledních několik měsíců oznamuje jednu spolupráci za druhou.

V nejnovější kampani značky září italská modelka Mariacarla Boscono, která byla dlouholetou Karlovou múzou a hvězdou jarní kolekce 2020.

Brand se například spojil s Woolmark Company za účelem vytvoření tzv. KnitKarl boxu, který obsahuje jeden ze čtyř unisex kousků (pulover, čepici, čelenku nebo šálu), vlnu, jehly, nášivky a instrukce, díky kterým si můžete daný artikl dozdobit.

Stejně tak došlo k otevření dalšího pop-up storu, tentokrát na letišti v Ženevě. Obchod se přidal ke zhruba 250 ostatním, které jsou rozmístěny po celém světě. Výjimkou není ani Praha, za kousky Karla Lagerfelda se vydáme do Nákupní galerie Myslbek či nákupního centra Westfield Chodov.

Úspěšné roky nekončí

Pro celou společnost byl rok 2019 velice úspěšný, dle The Global Fashion Business Journal se prodeje zastavily na hodnotě 756 milionů dolarů, což je o 54 % více než v předchozím roce. Rok 2020 plánuje společnost zakončit s růstem v oblasti prodeje okolo 30 %.

Zároveň je však obezřetná, značný vliv na zisk bude mít pravděpodobně také naplánované otevření pětadvaceti obchodů v Číně, která momentálně čelí epidemii koronaviru.

A jak je to s Choupette?

Pokud by vás zajímalo, co se stalo s Karlovým nejoblíbenější stvořením, kočičkou Choupette, tak nemějte obavy. Devítiletá Choupette už byla v minulosti několikrát označena za nejslavnější zvíře planety. Dnes je Choupette synonymem promyšleného byznysu.

Podle posledních zpráv je velice zaneprázdněná, má svého agenta, své projekty i vlastní bankovní účet. Vydala knihu, pózuje na fotografiích pro instagramový účet značky a má se neskonale dobře, obklopena láskou své věrné chůvy. Přesně tak, jak by si to Karl přál. Věříme, že si tam někde nahoře, doslova mne ruce.

Foto: Graziame.com, Vogue.com, Designscene.net/Chris Colls

Mohlo by vás zajímat