Jak se návrhářka Deborah Lloyd dostala od prvopočátků až ke značce Kate Spade?

Jak se návrhářka Deborah Lloyd dostala od prvopočátků až ke značce Kate Spade?

Jak dostála Deborah Lloyd svého úspěchu, kde má své začátky a jak dlouho ji trvalo vystoupat nahoru až ke značce Kate Spade? O tom je dnešní článek…

Rozeznat ženu oblečenou v Kate Spade módě či doplňcích není zase tak složité a to z velké části díky hlavní designérce Deborah Lloyd. Právě ona má na starosti explozi barev a vzorů jednotlivých kolekcí, do kterých ze sebe vydává absolutní maximum. Nejprve však musela projít dlouhou cestou, než se usadila do křesla u Kate Spade...

Lloyd byla vychovávaná svojí matkou na venkově v Anglii. Již její maminka se zabývala vintage oblečením, takže módní předpoklady zde byly, i když si budoucí návrhářka nedokázala představit, že by tuto činnost skutečně někdy dělala. Až když v její škole probíhal večer s názvem „Kariéra“ a z reproduktorů mluvili lidé z vysoké školy umění o módě, chytlo to Lloyd za srdce. „Vzpomínám si do dnešního dne, jak mě ta chvíle zasáhla a vzpomínám si, že jsem si stoupla a řekla jsem, že se chci stát módní návrhářkou a co proto mám udělat,“ vzpomíná Lloyd.

Absolvovala základní kurz umění, dala dohromady své portfolio a po určité době nastoupila na Royal College of Art Masters. Zde se rozhodla zaměřit na pánské oděvy, které vlastně částečně znázorňují její práci dodnes. „Byla jsem velmi strategická. Věděla jsem, že je tak málo návrhářů, kteří se zaměřují na pánské oděvy, takže pokud jste odvedli dobrou práci v rámci pánské kolekce, mohli jste vystoupit z davu a to jsem opravdu udělala,“ usmívá se Lloyd.

Když absolvovala školu umění, měla Lloyd téměř okamžitě pracovní nabídky od značek Gucci a Paul Smith, ale vybrala si pro svůj start Byblos, italskou pánskou módu 90. let. „Při pohledu zpět bylo hezké být součástí Gucci již v mých začátcích, ale Gucci prošel mnohou iterací,“ řekla Lloyd o italském velikánovi. „Když se podíváte zpět na vlastní kariéru a svůj životopis, musíte jít za tím, co považujete za správné.“

Byblos byl velkým startem a práce s Danielem Hechter skvělou zkušeností v Paříži. Brzy bylo Lloyd nabídnuto, aby přešla k ženskému oblečení, a ona neváhala. Strávila tu šest let, po nichž následovala krátká zastávka u značky Kenzo, Aquascutum a dále Burberry, kde byla rovněž šest let, ještě před Christopherem Baileym. „Když jsem se dostala do Burberry, byla to taková staromódní společnost. Mohla jsem se tedy podívat, co je skutečným DNA této společnosti a postavit na tom jejich módu,“ vypráví Lloyd o práci u světově známého módního domu. „Mým dalším postem měl být kreativní ředitel a když volali z Banana Republic, řekla jsem si: Wow, mohlo by být vzrušující používat pánský styl v dámském oblečení. To byla doba, kdy jsem přišla do Ameriky a kde začal můj příběh. Je tomu už 14 let.“ Ani zde však designérka nevydržela navěky. Další etapa šesti let skončila, a bylo třeba jít dál. Hledat méně komplikovaný život. „Napsala jsem si seznam, co chci opravu dělat. Chtěla jsem pracovat se značkou, která měla silnou DNA. U Kate Spade jsem byla několikrát, a když poté přišel telefonát s nabídkou, vešla jsem do obchodu na Broome Street a řekla si, ano, líbí se mi to. Cítila jsem hluboké spojení se značkou.“ I přes velké nadšení přišlo prvních pár měsíců pod velkým stresem. Lloyd vedle sebe neměla návrhářský tým, ale z větší části jen stážisty. Tehdy neměla značka ani své CEO. I tak toto období hodnotí kladně: „Byla to dlouhá cesta – velmi vzrušující a samozřejmě úspěšná.“

Móda Kate Spade má pár znaků, které rozeznáte od ostatních značek, například bizarní detaily jako kočky, plameňáci a další. Kde k nim hledá Lloyd inspiraci? „Začali jsme s drobnými detaily, které byly opravdu úspěšné. A tímo způsobem jsme odlišili naši značku. Všechny detaily jsme prováděli ve vysoké kvalitě, jsou kásné a osobité a naši zákazníci je přijali. “

A jak hlavní návrhářka definuje ženu Kate Spade? „Vždycky jsem říkala, že úspěchem dobré kolekce je to, že není jen o věku, jen o mentalitě, je to o stavu mysli. Je to tajemství, díky kterému mohou lidé pronikout do naší značky, ať už jde o 16letou dívku, která touží po krytu na svůj iPhone nebo drobné kožené doplňky, například v podání Iris Apfel, kterou můžete vidět v naší reklamní kampani. Ve všech šatech vypadá naprosto báječně.“

katespade.com, fashionista.com

 

 

Mohlo by vás zajímat