Jak se z brandu Bottega Veneta stala nejdiskutovanější módní značka roku

Jak se z brandu Bottega Veneta stala nejdiskutovanější módní značka roku

Rok 2019 patřil italské značce luxusního oblečení a doplňků Bottega Veneta. Z průměrného brandu se stala jedna z nejdiskutovanějších a nejnošenějších značek nejen na týdnech módy.

Značka Bottega Veneta má za sebou úspěšný rok. Když byl v prosinci 2018 jmenován do čela návrhář Daniel Lee, nikdo nevěděl, jakým směrem se bude dům vyvíjet. „Byl to pro nás neuvěřitelný první rok a nemůžu uvěřit tomu, kolik jsme toho dokázali,” řekl Lee krátce poté, co na udílení módních cen obhájil tři posty: Návrhář roku, Značka roku a Návrhář dámského oblečení roku. Předtím sbíral zkušenosti u Donny Karan, Maisona Margiela a Céline. Teprve třiatřicetiletý Daniel Lee vystřídal německého návrháře Tomase Maiera, který brand Bottega Veneta vedl několik let předtím. Ale místo toho, aby značka vzkvétala, držela se zavedených kolejí a modely nijak nevyčnívaly z davu. To byl jeden z důvodů, proč se rozhodli obměnit kreativního ředitele. 

Když převzal otěže Daniel Lee, rozhodl se začít úplně od začátku. Veškeré fotografie z oficiálního účtu značky zmizely a začaly se objevovat minimalistické a umělecky založené fotografie. Stejně jako fotky na sociálních sítích, tak i design oděvů působil minimalistickým dojmem. Klasické linie, sportovní modely, černá kůže nebo zlaté řetězy. Je to přesný opak toho, co vytvářel Tomas Maier, který se více soustředil na řemeslné zpracování a bohémský feeling.

Vůbec největší úspěch zaznamenal Daniel Lee se sandály s hranatou špičkou a kabelkou The Pouch. Designy nejsou ničím úplně novým, Lee se inspiroval archivními designy módního domu, jen je přetvořil do novější a modernější verze.  

Vogue.com.au, BottegaVeneta.com

Mohlo by vás zajímat