Jaká je budoucnost full-time módních redaktorů?

Jaká je budoucnost full-time módních redaktorů?

Práce, pro kterou by miliony žen vraždily. Alespoň tak nám to bylo líčeno ve filmu Ďábel nosí Pradu v hlavní roli s Meryl Streep a Anne Hathaway. Co skutečně dělají módní redaktoři a jaká je jejich budoucnost? 

Profese módního redaktora nemusí být vždy tak růžová, jak ji prezentují televize, rádia a literatura. Vzhledem k tomu, že se módní krajina zmenšuje, dochází k mnohem častějšímu propouštění. Mnozí redaktoři uvádějí, že za svou práci nedostávají dostatečně zaplaceno a jsou nejistí ohledně budoucnosti. 

Jedny z největších vydavatelství Hearst a Condé Nast zrušily od června 2018 téměř 24 pozic. Hlavním důvodem je, že mnoho čtenářů přechází z printových magazínů k jejich internetovým verzím. Z toho důvodu se snižují náklady na tisk a omezují se pracovní místa. Některé pozice jako editoři vizuálů a tvůrčí ředitelé časopisu pomalu zanikají. Mnoho redaktorů se kvůli situaci rozhodlo pracovat přímo u zavedených kosmetických i módních značek. Například Maria Dueñas Jacobs odešla kvůli nejisté budoucnosti z Elle, kde pracovala jako ředitelka doplňků, aby začala pracovat u firmy Stitch Fix. 

Kdo by si nepamatoval Andy Sachs z filmu Ďábel nosí Pradu, Jennu Rink z Přes noc třicítkou nebo Carrie Bradshaw ze seriálu Sex ve městě. Všechny tyto ženy byly vyobrazeny v určité podobě, která tak docela nekoresponduje s realitou. Kvůli těmto filmům a seriálům sní mladé dívky o životě ve velkoměstě, kde budou mít úspěšnou kariéru v módním průmyslu s možností cestovat po celém světě, budou dostávat zdarma designérské kousky a mít přístup na všechny exkluzivní události.

Úspěšné módní redaktorky a šéfredaktorky skutečně dostávají značkové kousky nebo mohou díky týdnům módy či jiným událostem na pozvání cestovat po světě. Nic však není zadarmo a jejich práce často vyžaduje dlouhé pracovní směny za ne zrovna přívětivé platy. Jeden odborník z neziskové organizace Poynter Institute řekl, že se bude i nadále propouštět a snižovat rozpočet, protože lidé stále častěji přecházejí k digitálnímu obsahu. Přesto však nikdo nemusí smutnit - práce módních redaktorů na plný úvazek jen tak nezanikne

Fashionista.com

Mohlo by vás zajímat