Jaká značka je nejhodnotnější?
Nejhodnotnější značka módního průmyslu vás nejspíš nepřekvapí. Její ocenění ale nejspíše ano - hodnota vítězné značky průzkumu se vyšplhala na částku 24,7 miliardy amerických dolarů.
Nejhodnotnější značkou módního průmyslu je podle posledního průzkumu módní dům Louis Vuitton. Průzkum zohledňoval celou škálu kritérií od prodejů minulých i budoucích a zákaznické základny po samotnou odlišitelnost na trhu. Za Louis Vuitton jen o pár miliard zaostává Hermès (19 miliard dolarů), Gucci (13 miliard dolarů) nebo Chanel (9 miliard dolarů). Do žebříčku se vešla i značka Rolex, Cartier, Prada či Burberry. Přitom pro módní dům Prada průzkum nevyzněl zrovna nejpříznivěji, oproti poslednímu zkoumanému období spadla hodnota Prady o 35 procent. Ze čtvrtého místa, které získala minulý rok, se tak v žebříčku posunula na sedmé.
Posílení postavení na trhu se povedlo značce Chanel, která v posledních měsících upravovala ceny v Číně a přineslo jí to velké zisky. Chanel a Louis Vuitton jsou jediné značky, jejichž hodnota v porovnání s minulým rokem stoupla, hodnota ostatních módních domů se propadla.
Foto: Pinterest.com