Jaké trendy vládly světu v uplynulých měsících?
Jaké lifestylové trendy ovládly loňskou sezónu? Na prvních příčkách se umístil wellness ale také denim.
Ten kdo si myslí, že všechny trendy vznikají spontánně a neorganizovaně, je na velkém omylu. Vedle těch mikrotrendů, které vládnou pár týdnů Instagramu a vzápětí jsou nahrazeny jinými, existují trendy, které předpovídají trendové agentury. Netýká se to jen oblečení a módních doplňků. Trendová předpověď vzniká i na technologie, restaurace, hotely - zkrátka téměř na vše, na co si vzpomenete. Report, který vytvořila výzkumná firma Jane Hali & Associates LLC, přinesl shrnutí nejpopulárnějších trendů loňské sezóny.
WELLNESS A AKTIVNÍ ŽIVOTNÍ STYL
Absolutním šampionem se stal wellness a aktivní životní styl, který se i nadále těší velkému zájmu spotřebitelů. Není proto divu, že se ho každý snaží uchopit po svém a při vývoji svých produktů a kolekcí na tento aspekt myslí. Mnoho značek prohlásilo, že sportovní oblečení a tenisky jsou jejich nejvýnosnější okruhy. Mnoho firem se také více začíná zaměřovat na ženy. Tohoto trendu se drží značky jako Urban Outfitters, J.C. Penney, Macy’s nebo Nike.
DENIM A OBLEČENÍ NA VEN
Na vzestupu je také denim, ať už se to týká popularity nebo tržeb. Jane Hali hlásí vyšší denní tržby, a čím dál tím větší zájem maloobchodníků a značek. V minulé sezóně byly nejpopulárnější světlé, seprané džíny, surové, nezačištěné konce, volnější střihy a proříznuté díry v oblasti kolen. Tuto kategorii ovládly značky jako Gap Inc., American Eagle Outfitters a Abercrombie & Fitch. V kategorii venkovního oblečení hraje počasí velkou roli, právě to chladnější letos pozitivně ovlivnilo prodeje. Z kousků na ven se staly "must have" a "it" věci a tak jsme mohli na ulicích potkávat spoustu lidí v objemných péřových bundách a mohutných botách. Například značka Couch se proto vyjádřila, že se chce v příštích sezónách ubírat také tímto směrem.
Dalšími významnými hybateli jsou domácí spotřebiče, někteří maloobchodníci tak byli kvůli vyšším prodejům nuceni rozšířit svůj sortiment. Významnou kategorií je také kosmetika a vůně. Velkým trendem jsou také spolupráce velkých značek s významnými influencery, pro módní svět se tak Instagram stává platformou číslo jedna. V USA a Velké Británii již přes Instagram funguje i prodej - najedete na produkty, které jsou doplněny o cenovky. Mnoho firem a společností také investuje do vývoje vlastních mobilních aplikací.
pinterest.com, esquire.com