Jaký módní magazín v Česku prodá nejvíce výtisků?
Jaký módní časopis v České republice měsíčně vytiskne nejvíce? A kolik to je? Kdo má největší čtenost a pro jaké věkové skupiny jsou časopisy určené?
Harper's Bazaar
Na pátém místě se co do počtu výtisků umístil Harper's Bazaar, jeho prodaný náklad činí necelých dvacet jeden tisíc kusů. Důležité je, neplést si však náklad s čteností. Ta ho může i mnohonásobně převyšovat. U Bazaaru se sledovanost pohybuje lehce přes čtyřicet tisíc.
Cosmopolitan
Přes dvacet šest tisíc je náklad dalšího známého časopisu Cosmopolitan. Stejně jako Harper's Bazaar, ani Cosmopolitan není ryze módní časopis, oba se zaměřují spíše na lifestyle, vztahy, poradenství a články ze života. Jeho čtenost sahá téměř ke sto třiceti tisícům. Kolik je to vlastně lidí? Například celý Liberec a ještě dvacet tisíc k tomu. Slušné, že?
Marie Claire
Marie Claire je na českém trhu od roku 2008 a cílí na skupinu žen ve věku mezi dvaceti pěti a třiceti pěti. Měsíčně ji tiskárny vytisknou 40 000 kusů, její čtenost ale sahá přes šedesát tisíc čtenářek. Byť se to může zdát málo, musíme brát v úvahu, že má poměrně úzkou skupinu čtenářek. Oproti Cosmopolitanu třeba vidíme, že se časopisy tolik nepůjčují, ale každá žena si ho spíše koupí sama pro sebe.
Elle
Někdo by mohl čekat časopis Elle na prvním místě, co do měsíčního počtu výtisků je ale až druhý. Náklad lehce pod 50 000 kusy však měsíčně přečte přes 130 tisíc čtenářek. Cílová skupina začíná už ve dvaceti letech a končí zhruba v pětatřiceti. Na českám trhu najdeme Elle od roku 1994.
Marianne
První místo s nákladem 65 700 kusů obsadil časopis Marianne, který na trh vstoupil v přelomovém roce 2 000 a čte ho měsíčně přes 180 tisíc žen. To jsou třeba všichni obyvatelé Plzně a Kutné Hory dohromady. S heslem Život začíná ve třiceti se ryze český magazín dokázal vyšplhat nad ostatní nadnárodní koncepty a vydobýt si silnou pozici na domácím trhu. Cílí na ženy mezi 30 a 50 lety.
archiv vydavatelství