Jan Černý uchvátil Pražský hrad svou 11. kolekcí, ve které spojuje dialog duchovna s konzumem

Jan Černý uchvátil Pražský hrad svou 11. kolekcí, ve které spojuje dialog duchovna s konzumem

Nejnovější show JAN SOCIÉTÉ reflektuje neustálou touhu lidské duše se vyvíjet a zkoumat vlastní božstvo. Obrací pozornost ke hledání budoucnosti a s nadsázkou kombinuje spirituální vlivy s materiálními symboly současné západní civilizace.

Linie, ve které se mimo jiné poprvé objevuje JAN SOCIÉTÉ DENIM nebo JAN MINI BAG, byla vytvořena ve spolupráci s významnými českými designéry, kterými jsou sklář Lukáš Novák a šperkař Ondřej Stára. Jednotlivé modely JAN SHOW 11 letos opět obouvá značka Prestige, návrhář také již tradičně do kolekce zakomponoval krystaly firmy Preciosa.

JAN SHOW 11, ve které Jan Černý se svým týmem čerpá inspiraci z nomádského oděvu, beduínských šperků a v dalších Evropě vzdáleným kulturách, se obrací k božstvu – ať už v podobě rozdílných náboženství, sekt anebo závislosti na jejich materiálních náhražkách, objektech, zvířatech, životním stylu, společenských autoritách nebo spirituálních kolektivech. Drze dává do přímého dialogu duchovno s konzumem, díky čemuž vzniká ojedinělý vizuální koncept. Modelové v outfitech hledají budoucnost, ne nutně ji ale nacházejí. Bloudí a znovu a znovu se snaží najít cestu. Jsou to futurističtí nomádi, kteří ale mají současné potřeby a k tomu uzpůsobený oděv a doplňky. 

Jan Černý s jeho týmem použil materiály jako termoreaktivní nylon, který při kontaktu s lidským tělem mění barvu na bledě modrou nebo aluminiové plátno, třívrstvý materiál, kdy je mezi dvěma bavlněnými plátny umístěna vrstva aluminia. Materiál potom drží tvar tak, jak ho lidská ruka vytvaruje.

foto: Jakub Zeman / se svolením Jan Černý

Kolekce disponuje neobvyklými plášti, které jsou ušité z japonského nylonu a je na nich surrealistický motiv očí s knoflíky. Jedná se o overcoaty z extrémně lehkého až papírového nylonu, které perfektně zachovávají formu.

V řadě lze spatřit tři hedvábné košile a šortky s potiskem rozostřených nebeských bran, jejichž printy vygenerovalo AI ve stylu starověkého Egypta, evropské renesance a starověkého Japonska.

Nechybí ani tailoring – obleky, jsou tentokrát extrémně očištěné do zcela minimalistických forem. Saka jsou bez kapes, jediná kapsa, která zůstala, je zdvojená náprsní JAN signature kapsa. Ostré linie obleků vyvažují jemné saténové materiály, díky kterým jsou siluety obleků více poddajné a jemnější.

Za zmínku stojí "KOMERČNÍ ADAM," look, kde skoro nahý model prochází jen v průhledném overalu, na kterém jsou natištěny komerční potisky nákupní tašky Egyptského supermarketu. Reusable nákupní tašky s Egyptskou grafikou jsou také přetvořeny do tří topů.

V kolekci je poprvé představen JAN SOCIÉTÉ DENIM – nová linie, která bude brzy k dispozici i na e-shopu. Skládá se z dvou typů jeanů a dvou typů denimových bund. Denim vychází z workwear estetiky a je pozdvižen pečlivě vybranými barvami a washem. JAN SOCIÉTÉ DENIM je celý ušitý a ekologicky washovaný v Česku.

foto: Jakub Zeman / se svolením Jan Černý

 

Symbolismus je v jednotlivých částech kolekce důležitý. Ptá se pozorovatelů, povzbuzuje je a nahlodává v otázkách, které možná dnes necháváme stranou veřejné diskuse, ale uvnitř sebe je řešíme neustále. Objevuje se symbol třetího oka, motiv Slunce, had, rajské jablko, navázaný na texty SON OF SUN a WHAT’S YOUR GOD’S NAME.

Mohlo by vás zajímat