Jarní Couture 2016 Elie Saab na cestě po inspirativní Indii
Celý Haute Couture nebyl jen o Indii, i přestože vliv měla mocný. V šatech, které se během módní přehlídky ukázaly, byly patrné také známky módních trendů na počátku dvacátého století a ještě mnohem víc.
Přestože už by víc ani nebylo potřeba. Elie Saab je neodmyslitelně součástí dnešní špičky mezi módními návrháři a tak na představení jeho kolekcí všichni čekají netrpělivě s myšlenkou: Čím nás uchvátí tentokrát? A on přesně dle očekávání, bez jakékoli nerozhodnosti, uvedl v jarní Haute Couture 50 dechberoucích modelů z krajek, kamínkových výšivek, zlata, stříbra a flitrů. Ve vzájemném propojení tak bezchybném, že při zanedbání faktu o velké podobnosti šatů navzájem, nás každé jedny z nich potěšily.
Doplnění šatů, jež by bez prodlev mohly vystupovat v dobovém filmu nádherných módních časů La Belle Épogue, o metalické pásky bylo důmyslným tahem. Dodaly totiž kolekci moderní spád a mladistvý vzhled. Podobný efekt měly také luxusní kšiltovky posázené kamínkovými ornamenty. A už vůbec nemluvíme o stříbrných vysokých kozačkách, které spíše volaly po době nesmrtelných Beatles. Elie Saab zřejmě přesně věděl, že se mu práce s výraznými doplňky spadající do jiné doby, než ke které odkazovala celá kolekce, vyplatí.
vogue.com/fashion-shows