Jarní kolekce Armani Privé vzpomněla na zesnulého tvůrce filmu Tango v Paříži
Kolekce Armani Privé vzpomněla jméno slavného italského režiséra Bernarda Bertolucciho, režiséra známého snímku Tango v Paříži, který zesnul minulý rok v listopadu.
Stejně jako on ve svých filmech snoubil krásy Francie a Itálie, takový nádech měla i letošní kolekce
Hvězdné obecenstvo
Celá přehlídka letošní jarní kolekce Armani Privé se odehrála v pařížském paláci Place Vendôme. Přehlídka byla přímo nabita významnými osobnostmi, mezi nimi například Uma Thurman, Michelle Dockery, Dakota Fanning, Juliette Binoche a Céline Dion, které seděly v prvních řadách. Tato hvězdná sestava jako divácké osazenstvo indikovala neobvyklý zážitek.
Klasika, geometrie a Art Deco
Kolekce je situována do stylu Art Deco s využitím specifických dekoračních technologií. Z užitého materiálu vyzařoval pokus přiblížit se futuristické představě o módě za pomocí historie. I když to zní neuvěřitelně, Armani Privé dokázala, že z historie se můžeme poučit a přetvořit ji v budoucnost. První částí kolekce byly vyrýsované kostýmky často z žakáru s maximálně otevřeným dekoltem. Geometrie byla užita i k designu látky. V první části přehlídky převzaly ale otěže klasicistní barvy značící typický konzervatismus značky – bílá a černá.
Hadí kůže a třásňové šaty
I v prvních modelech se však objevují červené doplňky či obrazce. Postupně červená společně s modrou přebírají vládu nad celou kolekcí. Obleky v této barevné kombinaci jsou velmi vydařené, avšak mnohem lepší dojem dává barevná kombinace dohromady v části tvorby úzkých šatů. Zde se často objevují jako pouhá kombinace doplňků – modré lesklé šaty s červenými doplňky. Lesku docílil návrhář užitím materiálu, který seskládáním flitrů imituje hadí kůži. Další část přehlídky se skládala z šatů, které byly stylizovány do tanečních šatů s dlouhými třásněmi pro sambu a rumbu.
Velký francouzský Gatsby
Společným znakem, který konec konců doprovázel všechny modely v kolekci, byly pokrývky hlavy, které návrháři k modelům přidali. Ty byly inspirovány jinou oblastí než zbytek kolekce. Korálkové čapky pokrývající celý účes byly jako vystřižené z dob 20. let minulého století v Americe, doby Velkého Gatsbyho. Druhým typem pokrývky hlavy byly originální kuželovité kloboučky - moderní francouzské dámské barety. A posledními nápadnými doplňky ve stylu Art Deco se staly velké dlouhé náušnice, seskládané z různých geometrických obrazců v modrých, červených a stříbrných barvách.
Černé plesové šaty asijských princezen
Kolekce byla zakončena plesovými šaty s vrstvenými tylovými sukněmi v tmavých barvách, které nakonec opět přešly v černou kombinaci. Tento styl byl podle vyjádření návrháře pro magazín Vogue inspirován kombinací stylu asijského umění, Opt Art a samozřejmě Art Deco, které provázelo celou kolekci.
Retro nevěsta s inovativními doplňky
Velmi zajímavým modelem na konci kolekce byly svatební šaty. Letošní jarní nevěsta oblečená podle Armani Privé měla po obvodu rovnoměrně dlouhou vlečku ze síťového materiálu upnutou k na stranu skloněnému špičatému baretu, který ostatně kraloval celé přehlídce. Svatební šaty jako takové s dlouhým rukávem a úzkými výraznými rameny byly laděny do stylu asijského retra a italské svatební tradice.
Vogue; WWD