Jarní kolekce Kate Spade pro rok 2024 přináší osvěžující linii jarních modelů
Všechny jarní kolekce jsou tematicky spojovány s jarními dny plnými slunce, barev, květin a tepla. Módní značka Kate Spade svou nejnovější kolekci nezaměřila na jaro jako takové, ale na jeden specifický den v dubnu, který každoročně přináší důvod k oslavám.
Jennifer Lyu, kreativní designérka pro doplňky a kožené výrobky značky Kate Spade stejně jako hlavní kreativní designer kolekcí Tom Mora trvali na tom, že právě jeden konkrétní den v dubnu stojí za pozornost. Namysli mají den, kdy po několika měsících zimy teploty dosáhnou citelného zvýšení, lidé už nemusí nosit vlněné kabáty, žádné zimní oblečení a jdou se ven radovat z příchodu skutečného jara a ze setkávání se s přáteli. „Je to oslava toho daného pocitu,“ vysvětluje návrhář Tom Mora.
Inspirace jedním dubnovým dnem se v rámci kolekce projevila hned v několika motivech. Kabelky zdůraznily precizně zpracované květinové úchyty, zatímco oděvy designér kolekce zahalil do optimistické palety barev včetně svěžích zelených odstínů. Vyobrazení květin je v kolekci pomálu a velmi originálním způsobem, což celkovému dojmu přináší plusové body. Ostatně většina návrhářů se pro jaro 2024 drží spíše monochromatických modelů a ty květinové jsou tytam.
Siluety v kolekci tvoří hedvábné teplákové soupravy, bavlněná trička i oversized bundy. Jednoduše jde o kousky, které zpříjemní přechod ze „zimní hibernace“ do jarních dnů. Výsledkem je, že Tom Mora vytvořil kolekci divočejší než své předchozí, vznikly tak košile s námořnickými pruhy stejně jako s pruhy z rugby, ale také barevně sladěné kalhoty se stahovací šňůrkou v pase nebo baseballové čepice.
Elegantní a svěží kolekce přinesla i kostkované a kožené minišaty s perlami zdobenými límečky a flitry na sukních, také šortky a kostýmky. Návrhářské duo přepracovalo kromě některých retro doplňků značky také abstraktní monogram KS, který Kate a Andy Spade představily v roce 1999. Nový vzhled monogramu zejména vyniká na doplňcích, které jsou stále převážnou částí podnikání značky. V roce 2022 tvořily doplňky 80 procent příjmů značky, a to ve výši 1,4 miliardy dolarů.