Jděte k volbám! Vyzývají americké módní značky

Jděte k volbám! Vyzývají americké módní značky

Silná prohlášení provázejí americké volby od nepaměti. Polarizující se společností se však ke slovu dostávají i módní značky, designéři i retaileři. Mají totiž pro voliče jeden důležitý vzkaz: „Jděte volit!"

zdroj: stylecaster.com

Politická móda

Ačkoli se to v historii nestávalo často, při volbách před 4 lety se americký módní průmysl těžce vyhranil v prezidentských volbách pro jednoho kandidáta, tedy kandidátku. Joseph Altuzarra, Marc Jacobs, Prabal Gurung a Tory Burch vytvořili speciální produkty na podporu kampaně Hillary Clintonové. Anna Wintour a Diane von Furstenberg pro ni dokonce založili finanční fond a magazín Vogue, jehož je Wintourová dlouholetou šéfredaktorkou, poprvé v historii oficiálně podpořil Hillary Clintonovou. Po volbách, které byly pro mnoho lidí šokující, dokonce několik designérů prohlásilo, že v případě, že jim bude nabídnuta spolupráce s první dámou Melanii Trumpovou, tuto spolupráci odmítnou.

Zdroj: Popsugar

Fashion Our Future

Čtyři roky však utekly jako voda a Amerika se chystá na nové prezidentské volby. V těchto volbách to ale vypadá, že módní průmysl nebude favorizovat specifické kandidáty. Designéři a módní domy totiž identifikovali novou výzvu - dostat lidi k volbám. Přední američtí politologové se totiž obávají velmi nízké volební účasti, a to především ze strany mladých lidí. Minulý týden například odstartovala iniciativa Fashion Our Future 2020. Jedná se o webovou stránku, kterou založila designérka Abrima Erwiah, zakladatelka značky Studio 189. Na této stránce nalezne volič všechny potřebné instrukce k volbám od samotné registrace po organizační záležitosti dne D. Součástí stránky je také e-shop se speciálními výrobky od známých designérů, které budou představené na blížícím se Fashion Weeku v New Yorku.

Zdroj: Fashion Our Future 2020

When We All Vote

Další projekt s názvem When We All Vote probíhá pod taktovkou dlouholeté stylistky první dámy Michelle Obamové Meredith Koop. Ta dala dohromady celou sadu produktů včetně speciálních beauty kosmetických produktů, které na sobě mají QR kód, který navede občany USA k registraci voličů. Pro projekt přislíbila účast na kampani i zpěvačka Selena Gomez. H & M USA například na svých vybraných pobočkách vyvěsí manuál voliče. Michael Kors Stuart Weitzman zase zahajují svůj merch prodej s názvem VOTE.

Zdroj: When We All Vote

Mladí musí volit

Designéři tvrdí, že je na místě starat se o volební účast mladých lidí. Je ale jen těžké uvěřit, že tyto kampaně zůstanou i nadále apolitické, vezmeme-li v úvahu nepřímou účast Michelle Obama a dalších, kteří se o politice v minulosti vyjadřovali. Dobrý úmysl je však na místě. Móda je totiž zásadním prostředkem, jak se mladí lidé mohou vyjádřit k politické situaci. Tato forma komunikace je jim totiž velmi blízká.

Zdroj: StyleCaster

Mohlo by vás zajímat