Jsou věci, které na módním světě nechápeme
V módním světě jsou situace, během kterých zůstává rozum stát. Někdy je totiž přespříliš těžké prorazit s nepobuřujícím návrhem reklamní kampaně, že ve výsledku tvůrci skončí u nahé modelky.
Jako názornou ukázku můžeme brát téma, se kterým jsme vás seznámili už dříve - dětský modeling. Pokud bychom se ale pustili do opravdového světa módy dospělých, i tam najdeme skutečnosti, kterým dostatečně nerozumíme. Oddělení společností a značek totiž za účelem propagace jdou kolikrát tak daleko, že se vůbec nebojí spojit tak odlišná odvětví jako spodní prádlo a americký fotbal. Řeč je o značce Victoria's Secret, o které je dávno známé, že její hranice jsou posunuty. To vychází z přirozené tendence, jelikož značka se zaměřuje zejména na spodní a noční prádlo, pak je logické, že těžko může mít v reklamních kampaních modelky oblečené. Bohužel onen obrovský kult, který okolo jejich andílků vznikl, už dávno není jen zdravým obdivem ke krásným ženám. Dedukování, jaká pohnutka vedla značku, aby navlékla své andílky do obepnutých oblečků na americký fotbal a poslala je na hřiště, moc zdárných výsledků nepřináší. Zda zatím stojí zviditelnění se u mužského publika nebo vyvolání pocitu všestranné nepřemožitelné dokonalosti modelek, které jsou tak pečlivě vybírány, než dostanou přízvisko Victoria's Secret Angel těžko říct...
Hodně kampaní, které se pak řadí k těm, o jejichž zakázání hovoří zástupci vícero zemí, sází na přílišnou otevřenost a nahotu. Takové reklamní kampaně pak vzbuzují hodně kontroverzních reakcí a všeobecné pohoršení. Protože módu můžete mít rádi, jak moc chcete, ovšem kampaň na džíny, které má úplně nahá modelka stažené u kotníků, přestává být o zajímavém a nevšedním pojetí reklamy na džíny, ale o snaze mermomocí upoutat pozornost a vyvolat rozruch. Klidně s nahou modelkou natřenou olejem, aby se na fotografiích dostatečně provokativně leskla a se vzrušeným výrazem ve tváři, který i méně chápavým prozradí, která bije. (Mluvíme o džínové kampani Alexander Wang.) I tak bohužel v dnešní době, která je tolik těžká na proražení, vypadají reklamní kampaně, které se dostanou mimo jiné také na billboardy okolo silnic a na zadní přebaly časopisů. Tedy na místa, kde jsou dostupná všem nehledě na věk a pohlaví. Ano, časem některé z nich stáhnou a zakážou, ovšem stačí tři slova v internetovém vyhledávači a snímky znovu pokryjí celou vaši obrazovku...
Tohle na módním světě nechápeme!
rise.gr ; glamour.com