Kam až je to business, a kdy kroky obchodníků začnou vyhánět zákazníky?

Kam až je to business, a kdy kroky obchodníků začnou vyhánět zákazníky?

Zákazníci už jsou zvyklí odolávat běžným marketingovým hrám značek, které se z nich snaží dostat stále více peněz. Někdy ovšem obchody zajdou tak daleko, že si potenciální nakupující odradí. 

Dárkové karty, ze kterých nejen obchodníkům ale i zákazníkům plynou zřejmé benefity, slevové akce, 2+1 zdarma a podobné triky, díky kterým každý obchodník oživuje svůj business, známe a akceptujeme. Co už ovšem překračuje únosnou mez a trpělivost zákazníků, jsou kroky, které v žádném případě nevedou k jejich užitku. Tím prvním, který máme na mysli, je přemisťování zboží. Aktualizování prodejen podle nových kolekcí nebo ročního období se dá považovat za logické a správné. I samotní zákazníci chtějí na první pohled vidět novou kolekci a ne ji lovit v zadním koutě prodejny rozházenou na deseti stojanech. Daleko horší ovšem je přesouvání zboží několikrát do týdne. Člověk by občas řekl, že se prodavačky v určitých obchodech musí nudit, když ale vezmeme v úvahu, že prodejny mají desítky metrů čtverečních a zaměstnanci musí minimálně jednou do týdne většinu oblečení přesunout z jednoho konce na druhý, je taková práce dobrým silovým i vytrvalostním tréninkem. 

Tento krok nám úplně znemožňuje prohlédnout si zboží, rozmyslet si koupi a o týden později se vrátit pro produkty, o které doopravdy stojíme. Vrátit se můžeme, hledat také, ale dost možná už své oblíbené kousky nenajdeme. Kdyby se jednalo pouze o přemísťování zboží, chápající zákazník by tento problém dokázal překlenout. Další rozmáhající se zvyklostí se stalo přeposílání zboží z prodejny do prodejny a často také přes celou republiku. Tím dostáváte odpověď na to, jak je možné, že dva dny po vaší návštěvě, kdy na stojanu viselo deset stejných svetrů, už je dnes v téže prodejně nedohledáte, a jak je možné, že ve výprodeji zahlédnete úplně nové zboží. Jednoduše přišlo z jiného města, kde se nevyprodalo. 

Tyto marketingové kroky už ale nevedou k tomu, aby nakupující trávili na prodejně více času a koupili si více věcí. V době, kdy většina z nich ustavičně spěchá, už nemá na procházení prodejen čas a raději si něco podobného koupí online u konkurence. A boj o zákazníky je prohraný. 

pixabay.com

Mohlo by vás zajímat