Kamila Písaříková: Jeleny nosí ženy se smyslem pro humor a citem pro detail
Kamila Písaříková ušla již pořádný kus cesty. Jelínci Deers dobývají pomalu ale jistě zákaznice nejenom v Praze, ale po celé České republice. Malý, kouzelný fenomén nosí i české osobnosti, svého osobního jelínka vlastní i Madeleine Albright. Pokud právě vy doposud nevlastníte jedinečný šperk s jelínkem Deers, je nejvyšší čas to napravit.
Jak značka Deers rostla a kolik lidí za ní stojí?
První zlom určitě nastal koncem roku 2009, kdy jsem přijala fakt, že už sama na výrobu nestačím a přijala jsem první slečnu, která mi začala při výrobě pomáhat. S následným rozšířením týmu přišla také větší zodpovědnost. Mám velké štěstí na lidi. Všichni, kteří u mě pracovali i pracují se určitě lidsky a pracovně zasadili o to, kde Deers nyní je. Mám nyní v týmu 8 šikovných lidí, kteří se podílejí na jednotlivé výrobě i administraci s ní spojenou. Já sama stále vymýšlím a tvořím hlavní směry nových kolekcí a domlouvám nejrůznější spolupráce.
Kde hledáš inspiraci pro nové kolekce jelínků? Přeci jen jich vytvoříš do roka mnoho...
Inspirace je všude kolem mě spoustu, alespoň to tak vnímám, například teď je tak krásně barevný podzim…Také se snažím naslouchat přáním zákaznic, například ohledně barevných kombinací či stylu zdobení. Kdyby totiž byly jen na mě, všechny jeleny bych ladila do fialova (smích).
A kde se rodí jejich jména?
Jména jsou už fenoménem, někdy přijde inspirace sama, jindy ležím v mapách, čtu cizí knížky, dívám se na filmy, některá jména mě i napadnou při pohledu na jelena… Mám také ráda česká jména, která jsou mnohdy ve spojení s jelenem dost výstižná a vtipná.
Líbí se mi jedinečnost kolekcí... Chápu dobře, že když se kolekce vyprodá, už stejné jelínky nevyrábíte?
Ano mnohdy to tak opravdu je, u některých kolekcí jsme limitovány komponenty, které jsou unikátní například tím, že jsem je přivezla z cest nebo je objevím v obchodě, kde už další stejné mít nebudou. Někteří jeleni tak vzniknou v malých počtech, někteří pouze v jednom unikátním kuse.
Aktuální spolupráce se značkou KAMA posouvá jelínky do nových rozměrů, s jednobarevnými plédy vypadají opravdu skvostně...
Ze spolupráce s KAMA mám opravdu velkou radost a to jak pracovní, tak osobní. Poznala jsem díky ní skvělý profesionální tým lidí, kteří mě inspirovali a motivovali. Rodina Pertlových je navíc moc sympatická a vyšla mi v mých nápadech vstříc, kolekce má úspěch i u nich v KAMA a za to jsem moc ráda. Pletené plédy jsou opravdovým unikátem, perfektně sedí, jsou propracované do posledního detailu a jeleni se na nich v nejrůznějších kombinacích hezky vyjímají.
Jakou máš vidinou do budoucna? Kde bys ráda viděla Deers, řekněme za deset let?
Přála bych si jeleny ještě více dostat k lidem. Chystáme sice nový e-shop, kde se budou vyhřívat na větších fotkách, ale mnoho zákaznic si přeje vidět je naživo, tak bych jim ráda vyšla vstříc a rozšířila prodej do více měst. Také se budu s Deers osobně účastnit víc prodejních akcí. Aktuálně se v prosinci chystáme na Dyzajnmarket. V daleké budoucnosti bych ráda Deers viděla jako českou značku s tradicí a ruční výrobou, která zákaznicím přináší stále radost a pečuje o ně.
Jelínky si oblíbilo mimo jiné i spoustu známějších jmen. Vyrábíte jelínky i na zakázku dle konkrétních přání?
Zakázky na přání v Deers milujeme. Přinášejí nový pohled na jelena jako takového a mnohdy vytvářejí různé asociace, které by mě ani nenapadly. Přes léto jsme tvořili hodně svatebních jelenů podle přání nevěst, nyní nastává období reklamních firemních dárků, které nás mnohdy také velmi vtipně překvapí.
Máš své jelínkové oblíbence, na které nedáš dopustit?
Jednu dobu jsem nosila velké čelenky, kterých už mám pěknou sbírku. Občas se stane, že vymyslím nějakou kombinaci, kterou si pak prostě musím nechat, jak se mi líbí. Nyní nosím velké náhrdelníky a přívěšky a trochu vždy testuji nové druhy jelínků, abych vychytala jejich počáteční nedostatky a k zákaznicím se tak už dostali vyladění.
Co vlastně vyjadřují ženy, když nosí své jelínky?
Myslím, že jeleny nosí ženy se smyslem pro humor a s citem pro detail. Ženy, které mají svůj názor, mají rády a podporují originalitu a nebojí se výraznějších šperků. Tak to alespoň vnímám na svých zákaznicích.