Kdo jsou módní influenceři?

Kdo jsou módní influenceři?

Influenceři - ženy i muži, které na sociálních sítích odebírají miliony lidí, se stali podstatnou součástí průmyslu. A nejen toho módního. 

Jejich jména pochází z anglického oslava influence - tedy vliv. Do češtiny se nám tím pádem nabízí překlad jako ovlivňovatelé, ale dvakrát reprezentativní zrovna není. Zato oni jsou. Módní blogeři a blogerky, které na nejrůznějších sociálních platformách sledují stovky tisíc lidí a šplhající se i přes milion, se v posledních osmi letech stali podstatnou součástí módního světa. Zdarma se dostávají do předních řad módních přehlídek, od high-end značek i obyčejných řetězců dostávají hory oblečení a kosmetiky, ve kterém se pak fotí a spolu s označením značky přidávají na své sociální sítě. Vyplatí se jim to. Firmám i blogerům. Firmy mají v dnešní online době tu nejlepší možnou reklamu a influenceři jednak spoustu zboží zadarmo, jednak za peníze, a navíc případně také za provize, které se jim načítají díky používání speciálních programů, když si přes jejich odkaz nějaký z jejich fanoušků daný produkt objedná. 

Vedle módních redaktorů, editorů, stylistů a návrhářů tak do obrovského a krásného světa módy přibyla další nepostradatelná skupina lidí. A to i přesto, že nepíší žádné ohlasy a nehodnotí návrháře v článcích, jsou velmi důležití. Společnosti jsou ochotny platit jim nehorázné sumy peněz za propagaci jejich modelu. Sami influenceři si pak najímají vlastní fotografy, kteří se starají o dokonalé zachycení každého outfitu a upravení často jen jedné výsledné fotky (ze stovek pořízených), která prezentuje značku i blogera na Instagramu, Twitteru, Snapchatu a dalších platformách. Vzhledem k vývoji módního průmyslu se dá očekávat, že jejich moc a kvantita s dalšími sezónami stále poroste. 

fashionista.com

Mohlo by vás zajímat