Klasicismus 1930 - 1944

V září 1930 si francouzský časopis L’Officiel de la Mode v nejnovějších pařížských kolekcích všiml „tendence ke klasicismu a čistým řeckým liniím“.

V předchozí dekádě se láska ke starověku projevovala např. používáním vzoru řeckého klíče. Návrat k dlouhým večerním šatům ve 30. letech návrhářům dovolil proměnit své zákaznice v řecké nebo římské sochy. Vzhled původního starověkého oděvu určovala náhoda spolu s nositelovou schopností látku zajímavě nařasit. Neoklasické šaty byly samozřejmě pečlivěji sestavené a přitahovaly pozornost k tělu. Poznávacím znamením nového stylu byly splývavé látky jako hedvábný žerzej nebo satén, asymetrie a dekorativní bordury. Převládala bílá a krémová barva, ale používala se i černá a občas jasné odstíny.

 
 

 

MADAME GRÈS

Germaine Krebsová začala v roce 1933 tvořit módu pod pseudonymem Alix Bartonová. Jméno si změnila ještě jednou, když v roce 1942 otevírala v Paříži salon Grès. Měla sochařské vzdělání a ráda aranžovala šaty přímo na modelce nebo na krejčovské panně. Často pracovala s hedvábným žerzejem, který obepínal tělo nositelky. Byla úspěšná až do 80. let.

 
  

 

PODPRSENKA

Podprsenka, poprvé patentovaná v roce 1914, se ve 30. letech stala pevnou součástí dámského šatníku. Místo stlačování nyní podepírala a oddělovala. Značka Kestos (cestus nebo cestos je řecky magický pás bohyně Afrodity) vyvinula podprsenku se dvěma tvarovanými košíčky a speciální prádlo pro večerní šaty s hlubokou dekoltáží na zádech.

 
 
 
 
 
 
 
 
Mohlo by vás zajímat