Koronavirus stál značku Nike 790 milionů dolarů
Akcie Nike klesly za dobu karantény o 4 %. Po celém světě však vzrostl online prodej a oblíbená sportovní značka tak počítá s rychlým vyrovnáním celkové ztráty.
zdroj: wwd.com
Akcie Nike se nyní pohybují na 97,50 USD, což je výrazný pokles. Ostatně všechny své obchody v Severní Americe, Evropě a Latinské Americe musela značka během období pandemie koronaviru zcela uzavřít.
V Severní Americe i Evropě klesly tržby o 46 %, ale v Číně pouze o 3 %, a to díky dřívějšímu znovuotevření obchodů, které rychle vedlo k novým ziskům.
Společnost Nike se musela potýkat s náklady spojenými se snižováním velkoobchodních cen, zrušení výrobních objednávek a se zbožím, které leželo na skladech. Dodávky produktů velkoobchodním odběratelům během tohoto období klesly o 50 %.
Finanční ředitel Matthew Friend uvedl, že společnost očekává, že se zásoby dostanou zpět na svůj běžný stav během dvou čtvrtletí. Značka Nike již otevřel 90 % všech svých obchodů po celém světě, včetně všech obchodů v Číně.
Pozitivním bodem pro Nike během pandemie byl nárůst online prodejů, díky kterým, podle analytiků společnosti, v dlouhodobém měřítku značka finanční krizi překoná. Vyplatily se tak investice do digitálních platforem pro spotřebitele, kterými se značka poslední roky velmi aktivně zabývá.
Online prodej v době koronaviru u značky Nike vzrostl o 75 %, což na celkovém příjmu přidalo 30 % zisku. Friend uvedl, že společnost očekává, že online prodej bude v blízké budoucnosti tvořit polovinu jejich příjmů.