Kvalitní oblečení nemusí být drahé, myslí si většina Čechů  a Slováků

Kvalitní oblečení nemusí být drahé, myslí si většina Čechů a Slováků

Kvalitní oblečení nemusí být vždy drahé. Dokonce i levnější věci mohou být kvalitní.

Podle aktuálního průzkumu společnosti KiK si o sobě dvě třetiny Čechů myslí, že umí chytře a levně nakupovat. Stejné mínění o sobě má na 71 % Slováků. Většina dotázaných se shoduje na tom, že kvalitní oblečení nemusí být vždy drahé, a že i levnější věci mohou být kvalitní. Češi utratí za nákup průměrně 1 111 korun, Slováci pak 43 euro (v přepočtu cca 1 160 korun). Téměř 40 % Čechů a Slováků nakupuje oblečení jen v akci. Přes dvě pětiny respondentů z Česka a Slovenska pak v obchodech s oblečením většinou utratí větší částku, než původně zamýšleli.

Češi hledí na funkčnost, Slováci spíše na cenu

Nakupovat levně a chytře, to je umění. Většina dotázaných se ale shodla na tom, že touto schopností disponuje. Naopak 8 % Čechů a 4 % Slováků přiznávají, že výhodně nakupovat neumí. Při vybírání oblečení hledí Češi nejvíce na funkčnost, až potom teprve na cenu. Slováci na problematiku nahlíží jinak – nejdůležitější je pro ně cena, kvalita nehraje takovou roli. Tři čtvrtiny respondentů preferují spíše možnost nákupu většího množství levnějších věcí, než jedné položky s vyšší cenou.  „Jsme rádi, že se lidé snaží nakupovat chytře a výhodně. Náš sortiment nabízí přesně takové zboží – cenově dostupné, ale přitom funkční. Z hlediska absence skladů na většině prodejen reagujeme pružně na poptávku a sezónní věci jsou u nás rychle vyprodané,“ vysvětluje Zuzana Procházková z oddělení odbytu společnosti KiK.

Za kvalitu mnohdy není nutné připlácet

I levné věci mohou být kvalitní. S tímto tvrzením souhlasí podle aktuálního průzkumu společnosti KiK většina Čechů (81 %) a Slováků (79 %). „Těší nás, že si naši zákazníci uvědomují, že za kvalitu mnohdy není nutné zbytečně platit víc,“ říká Zuzana Procházková.

Kolik utratíme?

Češi utratí při větším nákupu oblečení na běžné nošení 1 111 korun. Slováci jsou na tom velmi podobně, v obchodech průměrně nechají okolo 43 euro. Za oblečení, které nutně nepotřebují, utratí Češi většinou částku v rozmezí 300 až 500 korun, Slováci pak 16 až 20 euro (432-540 korun). Na větší nákupy zamíří Češi a Slováci nejčastěji do obchodních center a na internetové obchody, do second handů a tržnic naopak vkročí jen zřídka. Jedna čtvrtina Slováků a jedna pětina Čechů do tržnice nechodí vůbec, stejně tak je tomu i v případě „sekáčů“.

Žádané je zboží s akční cenou

Téměř dvě pětiny Čechů a Slováků nakupují oblečení jen tehdy, když je v akci. „Lidé potřebují mít pocit, že ušetřili. Naše ceny jsou dostupné jak pro jednotlivce, tak pro rodiny s dětmi. V období slev pravidelně pozorujeme vyšší zájem o zvýhodněné zboží,“ dodává Zuzana Procházková.

O průzkumu

Průzkum byl realizován metodou CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) na respondentech z online panelu společnosti Data Collect s.r.o. Cílovou skupinou byl reprezentativní vzorek populace České republiky a Slovenska dle věku (18-64 let), pohlaví a regionu. V České republice bylo realizováno 1000 rozhovorů, na Slovensku pak 500 rozhovorů.

Chcete zjistit, zda je prodejna KiK ve vašem regionu? Využijte vyhledávač, díky kterému zjistíte, zda se prodejna nachází ve vaší blízkosti a jakou má otevírací dobou. Aktuální nabídku produktů sledujte na facebookovém profilu KiK a připojte se k více jak 325 tisícům fanoušků chytrého nakupování.

 

Mohlo by vás zajímat