Levi’s® představuje upcyklovanou kolekci společně s Natalií Dufkovou
Příležitost vytvořit kapsulovou kolekci s názvem “Levi's Reworked by Natalie Dufková” se mladé talentované návrhářce otevřela ziskem ocenění Levi’s® Special Price Diploma Selection na loňském Designbloku.
Celý proces výroby kolekce, která se skládá z 13 originálních kusů, probíhal zcela lokálně v rukou týmu samotné Natalie Dufkové a spojuje jak její vlastní módní rukopis, tak i pro Levi’s® typický denim. Vzdává hold nejen upcyklaci – kolekce je vyrobena z upcyklovaných kusů Levi’s® oblečení – ale také ženskosti. Odráží Levi’s® touhu podporovat mladé talenty a upozornit na možnosti udržitelné cirkulární módy. V prodeji bude kapsulová kolekce od 14. dubna na e-shopu Designbloku a celý výtěžek bude věnován Designbloku a jejich projektu na podporu ukrajinských designérů a ilustrátorů.
V říjnu 2021 proběhla v rámci výstavy Designblok mezinárodní soutěž mladých talentů Diploma Selection, kterou Levi’s® podpořil, a to ve dvou kategoriích – speciální cenou pro vítěze nejlepšího produktového designu a módního designu. Na základě výhry získala Natalie Dufková příležitost pro Levi’s® vytvořit kapsulovou kolekci oblečení. Podmínkou bylo vytvoření kolekce z kusů nevyužitých Levi’s modelů. Vzniklo tak třináct jedinečných a nápaditých upcyklovaných kusů oblečení, které podpoří zviditelnění ukrajinského designu. Navíc se Levi’s® rozhodl věnovat prostor ve svém vlajkovém obchodě Na Příkopě, kde se s kolekcí může seznámit i široká veřejnost.
Natalie Dufková si za ústřední motiv pro kolekci zvolila ženu a ženskost obecně, kterou mají evokovat prvky jako řasení a volány. Jde o poznávací elementy její tvorby, která se opakovaně vrací k dívčí zasněné inspiraci. Našla klíč k tomu, jak propojit tužší denim s jemnou křehkostí, což v závěru dodává nositelce sílu a zdůrazňuje její ženskost. Hlavní propojení Levi’s® a Natalie Dufkové tak spočívá v kombinaci síly a jemnosti.
„Dalším materiálem v kolekci je kromě originálního Levis denimu ještě upcyklovaná tradiční česká paličkovaná krajka od firmy Topak, se kterou velmi ráda pracuji a objevila se už v mojí diplomové práci.“, dodává Natalie Dufková.
Klíčové pro upcyklovanou kolekci byl také motiv přírody a láska k ní. Natalie v přírodě vidí splynutí ženy se svobodou, proto se pro nafocení kolekce rozhodla spojit s fotografem Alexandrem Belem a zasadit kusy oblečení do surové venkovské estetiky. Láska k přírodě je romantická a věčná a je podpořena i samotnou upcyklací a sdíleným pozitivním přístupem k udržitelnosti. Není to poprvé, kdy Levi’s podporuje mladé československé talenty. V minulosti šlo například o spolupráci se se slovenským návrhářem Zoltánem Tóthem.
“V Levi's fandíme síle sebevyjádření a aktivně se snažíme podporovat lokální kreativní tvůrce a scénu. Roky vidíme, jak se naše oblečení mění pod rukama svých zákazníků a jak si ho přizpůsobují sobě na míru, proto rádi motivujeme naše fanoušky, aby si z Levi’s® udělali svoji vlastní vizitku. Z tohoto trendu vzešly i Levi’s® spolupráce s módními značkami jako například s MiuMiu a s Jean Paul Gaultierem. Levi's reworked by Natalie Dufková je dalším důkazem kreativního objevování možností našich ikonických modelů. Tentokrát s příchutí přírody, ženskosti a českého řemesla.” Anit Van Eynde, viceprezidentka Levi's North Europe Marketing.
Jednotlivé kusy oblečení je možné zakoupit na e-shopu Designbloku, kterému připadne i celý výtěžek z prodeje. Částka bude použita na podporu instalace ukrajinských designérů a ilustrátorů na Designbloku 2022. Kolekce je vystavena v Levi’s obchodě Na Příkopě od 30. března do 13. dubna 2022.
O Natalii Dufková
Natalie Dufková je absolventkou studia na UMPRUM v Ateliéru oděvu a obuvi profesorky Liběny Rochové. S bakalářskou kolekcí „Neverending Masopust” slavila úspěch na Shanghai Fashion Week SS2020 i na prestižní evropské události pro mladé kreativní designéry Fashion Clash v Maastrichtu. Modely několikrát prezentovala i na přehlídce Bunka Fashion Graduate University v Tokiu, v Japonsku také nedávno absolvovala pracovní stáž u značky Matohu. Od roku 2020 se prezentuje pod svou značkou NANICHE, kterou založila spolu s Věrou Linhartovou. Tvorbu Naniche charakterizuje výrazná práce s materiály, nečekané kombinace a spojení nadčasové siluety se sofistikovanými ženskými elementy. Modely jsou udržitelné, kladou důraz na stálost a lokálnost materiálů a precizní zpracování. Pro Natalii je ale také móda způsob, jak reagovat na aktuální témata, která rezonují společností a komentovat je. V roce 2021 byla značka Naniche ve finále Czech Grand Design, a také slavila výhru v kategorii Levis Award mezinárodní soutěže Diploma Selection v rámci Designblok 2021.